کد خبر: ۶۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 24
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دنبال انتشارگزارش "حراج کودکان درشمال ایران "گفت: به نظر من چنین موضوعاتی که با شأن و شئون نظام جمهوری اسلامی هیچ سنخیتی ندارد در غالب گزارشات مخفیانه باید به مجلس ارایه شود.

دکتر عابد فتاحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: متأسفانه در جامعه شاهد مسائلی هستیم که با شأن و شئون نظام جمهوری اسلامی هیچ سنخیتی ندارند .این قبیل مسایل  زائیده در آمد ناکافی،بیکاری، گرانی های اخیر کشورو مقداری اختلاس مدیران است .

وی ادامه داد: در هر صورت ما در همه جای دنیا جامعه فقیر، متوسط و ثروتمند داریم.این درحالی است که اخیرأ در کشور حالتی پیش آمده که بخش قابل توجهی ازمردم می خواهند به مال و ثروت برسند و این ثروت اندوزی در ایرانیان طی ده سال اخیر شدت یافته، که این امر ناهنجاری های بسیار شدید و افت اخلاقی را در پی دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی ازمردم در ایران نسبت به مسائل اسلامی کم توجه شده اند، در حالی که انسان باید حیا کند و از خدا بترسد.ضمن اینکه ما باید نسبت به مسائل اجتماعی و انحرافات اخلاقی، نگران باشیم  و حتمأ باید به چنین مسائلی بدون ترس،لرز و وحشت  توجه کنیم .زیرا در غیر این صورت و با ادامه یافتن چنین روندی ،ضرر و زیان های بسیار زیادی متوجه ما خواهد شد.

‫عابد فتاحی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

چه نهاد و سازمانی متولی رسیدگی به چنین مسایلی است؟

وی با اشاره به این که برای رسیدگی به  ناهنجاری هایی ازقبیل فروش کودکان درگوشه ای ازمملکت که شأن و منزلت ما را زیر سوال می برد، سازمان بهزیستی و کمیته امداد باید به طورمستقیم وارد عمل شوند،گفت: معتقدم که باید گزارش های مربوطه نیز به مجلس ارایه شود تا به چنین مسائل فاجعه با آور بپردازیم وآنهاراحل وفصل نماییم.

وی تأکید کرد: زیرا اهمیت این موضوع از سایر مسائلی که در مجلس دنبال آن هستیم  بیشتر است. من فکر می کنم این معضلات و گرفتاری های اجتماعی باید به صورت مرتب در مجلس بیان شود و نمایندگان هم باید به صورت کامل تسلط داشته باشند و در استان ها به واسطه استانداران، فرمانداران و نیروی انتظامی بتوانند این مسائل را به شکل عمیقی رصد کنند تا ریشه هایش خشکانده شود.

تبعات حراج کودکان/ مشکل با برنامه های رادیویی و تلویزیونی حل نمی شود!

فتاحی خاطرنشان کرد: در حقیقت چنین موضوعی به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی فرهنگ سازی می خواهد، بنابراین مبارزه با آن باید عملیاتی باشد.ضمن اینکه با برنامه های تلویزیونی و رادیویی نمی توانیم این مسائل را کنترل کنیم. برای چنین کارهای شرم آور باید کاری کنیم که انسان ها حیا کنند و در غیر این صورت باید در معرض قانون قرار بگیرند تا بترسند و دیگر این کارها را انجام ندهند.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بهروز برومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
داستان داد و ستد انسان شرم آور و دردناک است و کسی و یاسازمانی نباید بگوید این داستان به او ربطی ندارد. از شهروند عادی تا ریاست جمهور باید همه کوشش کنند. این داستان ها زاده تنگدستی و تهی دستی است و از زمانی پیش آمده که برای نمونه سه کارخانه در قائم شهر بسته شده و کارگر ها بی پول و بی نان شده اند. نماینده گرامی باید کاری بکند که همه بودجه مملکت برای کمک به مردم ایران و ایجاد کار نه دادن پول و صدقه !بکار گرفته شود اگر تهی دستی از میان برداشته شود تباهی از بین میرود ایدون باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
آنچه به عنوان حراج کودکان در مقاله یاد شده آمده است،ناشی از علاقه به ثروت اندوزی نیست بلکه نشان از درماندگی مادری دارد که قادر به تامین اساسی ترین نیاز کودکانش نیست.او کودکش رانه به دلیل دور شدن از آداب اسلامی بلکه به خاطرنداشتن کار ودرآمد میفروشد. بیکاری مادر همه ی مشکلات است باید برای بیکاری این مادران وهمسرانشان چاره ای اندیشید.در غیر اینصورت هرگز با نصیحت وکار فرهنگی شکم این زنان وکودکان سیر نمی شود.صدقه هم تا کی؟ در کشوری با این همه ثروت ملی،چرا یک زن باید برای سیر کردن خود وکودکش گدایی و... کند ویا از سر ناچاری کودک درون شکمش را بفروشد،درحالی که جوان وسالم است وگر کاری داشته باشد هرگز حتی به فکر فرش کودک خود نمی افتد وحضرات را از بابت کار فرهنگی از این بابت رها میسازد.همه میدانیم دلیل این همه فقر اقتصاد بیمار است نه علاقه به ثروت اندوزی.
فاطیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
0
این تاسف بارترین موضوعیست که در شمال کشور اتفاق افتاده و من از نزدیک شاهد وجود چنین مناطقی در استان مازندران هستم.و همه ی این زشتی ها در شهرمان ناشی از فقر و تنگدستی ست که ان هم از بی مسئولیتی های.... و ....همه ی ما مسئولیم و متاسفانه وقتی با نهادها صحبت میکنیم جز اینکه از زیر بار مسئولیت ان شانه خالی کنند و به دیگری منعکس کنند،کار دیگری نیست.ولی نباید سکوت کرد انقدر باید گفت تا کسی به داد رسد.متاسفانه به فرزندانمان یاد میدهند تا زمانی که خودتان در خطر قرار نگرفتید عکس العملی نشان ندهید.منتظر چه هستیم؟؟؟ منتظر اینکه این اتفاقات در تمام ایران به صورت زیرپوستی دیده شود.باید هر کس به اندازه ی وجدان خود مسئولیتی به عهده گیرد...
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: