کد خبر: ۶۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 22
شفا آنلاین>سلامت>داشتن فعالیت بدنی مناسب و ورزش منظم، خطر بروز کمر درد و برخی دیگر از عارضه‌های مربوط به ناحیه کمر و ستون مهره‌ها را تا حدود 40 درصد کاهش می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،امیر رضا حقانی جراح و فوق تخصص ارتوپدی  اظهار داشت: هر فردی در زندگی خود ممکن است به دفعات دچار کمر درد شود و در نتیجه این عارضه کیفیت زندگیش به شدت کاهش یابد. 

وی گفت: برخلاف اغلب تصورات، انجام حرکات سنگین و شدید و بلند کردن اجسام سنگین، تنها عامل یا عوامل بروز کمر درد نیست، بلکه نداشتن تحرک و فعالیت بدنی نیز عامل مهمی در بروز کمر درد است. 

حقانی با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان به کمر درد هیچ‌گونه فعالیت بدنی ندارند، تصریح کرد: یکی از راههای مقابله با کمر درد ورزش و فعالیت جسمی است به طوریکه داشتن فعالیت بدنی مناسب و ورزش منظم، خطر بروز کمر درد و برخی دیگر از عارضه‌های مربوط به ناحیه کمر و ستون مهره‌ها را تا حدود 40 درصد کاهش می‌دهد. 

وی اظهار داشت: انجام تحرک و فعالیت بدنی، موجب قوی‌تر شدن اعصاب اطراف ستون‌مهره‌ها شده و در نتیجه آن از بروز تغییر شکل ستون فقرات و بروز کمر درد جلوگیری می‌شود. 

حقانی یادآور شد: البته افرادی که از چاقی و اضافه وزن نیز پیشگیری می‌کنند، در صورت داشتن تحرک بدنی، بیشتر خود را از بروز کمر درد و برخی دیگر از عارضه‌های مربوط به ستون فقرات مصون نگه می‌دارند. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: