کد خبر: ۶۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 22
شفا آنلاین>سلامت>براساس نتایج مطالعات اخیر مصرف داروهای مخدر احتمال ابتلا به نارسایی قلبی را تا 25 درصد افزایش داده و این داروها با عارضه‌های تنفسی و چشمی نیز در ارتباط هستند.
به گزارش شفا آنلاین،محمد صادق بهاری داروساز و متخصص دارو شناسی  گفت:بر اساس نتایج مطالعات اخیر مصرف داروهای مخدر احتمال ابتلا به نارسایی قلبی را تا 25 درصد افزایش داده و این داروها با عارضه‌های تنفسی و چشمی نیز در ارتباط هستند. 

وی ادامه داد: بروز مشکلات و عوارض قلبی، تنفسی، گوارشی، مغزی و عصبی، از مهمترین عوارض مصرف بی‌رویه و غیر منطقی داروها است. 

وی با بیان اینکه داروهای مخدر از جمله داروهای پر مصرف در بین افراد جامعه است، تصریح کرد: می‌توان گفت که تمام داروهای مخدر می‌توانند موجب بروز نارسائی‌های تنفسی شده و ریه را با مشکل مواجه کنند. 

وی یادآور شد: برخی از داروها نظیر ترامادول که برای کنترل دردهای شدید و متوسط استفاده می‌شوند نیز ممکن است موجب بروز عوارض و تظاهرات مسمومیت مشابه با مواد مخدر شوند. 

بهاری گفت: برای پیشگیری از عوارض قلبی، تنفسی، چشمی و سایر عوارض ناشی از مصرف داروهای مخدر، بهترین اقدام پرهیز و یا مصرف منطقی این داروها و مشاوره با پزشک متخصص در خصوص مصرف داروهای مخدر و میزان و دز مصرف  آنها است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: