کد خبر: ۶۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 20
رییس کنگره الکتروفیزیولوژی خبر داد:
شفاآنلاین:سلامت>درمان>رییس نخستین کنگره سراسری الکتروفیزیولوژی گفت: امروز تحقیقاتی در حال انجام است تا از الکتروفیزیولوژی در درمان بیماری هایی مانند پارکینسون، صرع و اعتیاد استفاده شود.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر سیدشهاب الدین صدر در مراسم افتتاحیه این کنگره افزود: در سلول ها و بافت های مختلف بدن، جریان های الکتریکی وجود دارد که ثبت و دریافت این جریان های الکتریکی توسط دستگاه های مربوطه ، علم الکتروفیزیولوژی را به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه استفاده های درمانی از علم الکتروفیزیولوژی در حال گسترش است، در خصوص استفاده از این علم در حوزه قلب و عروق گفت: در سال های گذشته الکتروفیزیولوژی قلب را داشته ایم ؛ از الکتروکاردیوگرام برای تشخیص اولیه مشکلات قلبی استفاده می شود.

وی ادامه داد: از الکتروآنسفالوگرافی نیز برای ثبت جریان های الکتریکی مغز استفاده می شود؛ الکتروفیزیولوژی در بیهوشی، چشم پزشکی و حتی بررسی سمیت داروها، بررسی استخوان و مفاصل، ادیولوژی (سیستم شنوایی) نیز کاربردهای زیادی دارد و جزو روش های مهم تشخیصی است.

رییس مرکز تحقیقات الکتروفیزیولوژی گفت: می توان از علم الکتروفیزیولوژی در بررسی وضعیت سلامت بیماران و تنظیم پروتکل های درمانی کمک گرفت.

صدر افزود: در مرکز تحقیقات الکتروفیزیولوژی، کمیته های تخصصی را ه اندازی شده است و در مورد این علم تحقیق می شود.

وی ادامه داد: در دنیا نیز امروز با تعبیه الکترودهایی در مغز، تلاش در درمان بیماری پارکینسون دارند.

وی اضافه کرد: در مرکز تحقیقات الکتروفیزیولوژی طرح های پژوهشی در زمینه استفاده از این علم در درمان صرع و تشنج ها در حال انجام است.

رییس نخستین کنگره سراسری الکتروفیزیولوژی گفت: همچنین با استفاده از تحریکات عمقی و هسته ای مغز تلاش می شود که از طریق علم الکتروفیزیولوژی ، معتادانی که اعتیاد مزمن داشته و مواد مخدر مصرفی خود را تغییر می دهند ، را درمان کنند و جلوی تمایل آنان به مواد مخدر را بگیرند.

صدر افزود: تازه ترین تحقیقات تلاش دارد تا از علم الکتروفیزیولوژی در «کما ریکاوری» یعنی بهبود افرادی که بطور طولانی و مزمن در حالت کما قرار دارند، استفاده شود.

نخستین کنگره سراسری الکتروفیزیولوژی از امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) آغاز شده و تا اول خرداد ماه ادامه دارد.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: