کد خبر: ۶۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 20
شفاآنلاین:سلامت>درمان>دبیر علمی گروه ارتوپدی سی و نهمین کنگره جامعه جراحان با اشاره به شیوع شکستگی های اطراف مفصل ران در سالمندان، بیان کرد: بیشترین شکایات در نظام پزشکی مربوط به این نوع جراحی های ارتوپدی است.
به گزارش شفا آنلاین : عادل ابراهیم پور با اشاره به اینکه در کنگره جامعه جراحان، ۱۰ موضوع حول ارتوپدی با حضور اساتید برجسته و صاحب نام و تجربه و همچنین متخصصان جوان در قالب پانل هایی به بحث و بررسی گذاشته شد اظهار کرد: کلیه موضوعات انتخاب شده از معضلات و مباحث جدی و پر دامنه حوزه ارتوپدی هستند.  

وی افزود: شکستگی های اينترتروكانتريك و اشکالات درمانی این شکستگی شایع و گاه دردسرساز برای بیمار و پزشک که بیشترین شکایات در نظام پزشکی به این مشکل باز می گردد موضوع نخستین میزگرد کنگره جراحان ارتوپدی بود.  

دبیر علمی گروه ارتوپدی سی و نهمین کنگره جامعه جراحان اضافه کرد: شکستگی های اينترتروكانتريك جزء شکستگی های اطراف مفصل ران بوده  و معمولا در افراد مسنی است که زمین می خورند و یا توانایی ایستادن و راه رفتن را از دست می دهند دیده می شود. 

به گفته ابراهیم پور، شکستگی های داخل لگنی، پوکی استخوان، جراحی ضایعات عروقی که آمار بالایی دارد و هنوزگاید لاین مشخصی برای آن در کشور نداریم، پای دیابتی، شکستگی های پاشنه، اختلاف طول اندام به دنبال جراحی های تعویض مفصل، شکستگی های اطفال و شکستگی های داخل مفصلی از جمله دیگر محورهای درنظر گرفته شده برای این کنگره بودند.

رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان طالقانی درباره شکستگی پاشنه گفت: در گذشته به شکستگی پاشنه چندان اهمیت نمی دادند، اما اکنون فراگیری آن بیشتر شده و درمان های آن  بویژه در یک دهه اخیر هر روز دچار تحول می شود و نگرش به آن متفاوت شده است.

وی افزود: پاشنه عضو مهمی در تحمل وزن بدن محسوب می شود شکستگی آن بیشتر در افرادی که از ارتفاع سقوط می کنند، در حین ورزش و همچنین در تصادفات اتفاق می افتد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: