کد خبر: ۶۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 20
رئیس مرکز آموزش و تحقیقاتی جراحی کودکان در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس مرکز آموزش و تحقیقاتی جراحی کودکان از کمبود 400 جراح اطفال در کشور خبر داد و گفت: جراحان اطفال به شدت از تعرفه هایشان ناراضی هستند.

پروفسور ولی الله محرابی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: آیا تعرفه فوق تخصص های جراحی کودکان باید در این حد باشد؟ برای نمونه مبالغ پرداختی برای رسیدگی به یک نوزاد 2 کیلویی، شب بیدار ماندن و انجام عمل های جراحی سخت و مشکلات عدیده آن به هیچ عنوان با این تعرفه ها عادلانه نیست.

وی ادامه داد: برای ضایع نشدن حق جراحان حداقل تعرفه ها باید 70 تا 80 درصد اضافه شود.حال آنکه متأسفانه به دلیل وضعیت تعرفه ها و عدم درآمد کافی برای این جراحان در حال حاضر این گروه ازپزشکان با مشکلات عدیده ای روبروهستند.

متخصص جراحی عمومی اظهار کرد: ما چیزی حدود 18 تا 20 میلیون کودک داریم که نیازمند سرویس دهی این 100 نفر جراح اطفال هستند. ما در این خصوص بارها بحث کرده ایم و البته همه شرایط جامعه را باید در نظر گرفت اما از نظر تعرفه در هیچ جای دنیا این گونه نیست که برای جراحان اطفال است.

وی همچنین افزود: تمام جراحان کودکان صد در صد از تعرفه هایشان ناراضی هستند، بیمار بزرگسال به راحتی از مشکل خود می گوید اما یک طفل که قادر به حرف زدن نیست، حرف سرش نمی شود و تنها گریه می کند و داد می زند.

فوق تخصص جراحی کودکان خاطرنشان کرد: تعدا جراحان ما برای کشور کافی نیست، حدود بیش از 500 جراح اطفال نیازمندیم در حالی که 400 نفر کم داریم و آن 100 نفر موجود هم برخی در حال بازنشستگی هستند.

وی جراحی اطفال را یک مینیاتور دانست و به شفا آنلاین گفت: بر اساس تجربه ام جراحی اطفال را مساوی با جراحی عمومی به توان 2 می دانم، یعنی تمام بیماری های موجود در جراحی عمومی در جراحی اطفال هم هست.

به گفته وی تعرفه های نا مناسب عامل کمبود داوطلب برای این رشته است،یعنی آنها حق و حقوق خودشان را نمی گیرند و اکثر پزشکان این رشته ژولیده ، با موهای سفید و خسته اند که البته از صبح تا غروب هم مشغول کار هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: