کد خبر: ۶۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 06
عضوهئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- یک رادیولوژیست درواکنش به این که" گفته می شود برخی پزشکان بیماران را با اهداف مالی به مراکز تصویربرداری خاصی می فرستند؛گفت: نمی توانیم بگوییم که چنین موضوعی اصلأ وجود ندارد، زیرا شاید هم صحت داشته باشد.

دکتر هاشم شریفیان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در حقیقت دراین باره شائبه همیشه هست. زیرا بر مبنای یک فعلی که انجام می گیرد از آن برداشت های مختلفی می شود. البته به طور مسلم همه این موارد مربوط به سوء استفاده مالی نیست چراکه  خیلی از اوقات این مسایل جنبه علمی هم دارد.

وی ادامه داد: برای نمونه گاهی اوقات امکان دارد به دلیل اعتماد، یک پزشک داخلی بیمار را به یک جراح و یا مرکز خاصی ارجاع دهد زیرا اعتقاد دارد که کارش خوب است، اما به طور کلی این موضوع باید مورد به مورد بررسی شود.

این رادیولوژیست خاطرنشان کرد: البته این موضوع آن اندازه شایع نیست که اعتبار تمام مراکز تصویربرداری و حتی همکاران دیگر در سایر رشته ها را زیر سوال ببرد، البته به رغم شایع نبودن اما فکر می کنم که وجود دارد.

وی درپاسخ به این سوال که "در کشورهای اروپایی و امریکایی مردم برای انجام برخی تصویربرداری های غیراورژانسی تاچند ماه درنوبت می مانند اما در کشور ما این گونه نیست پس آیا می توانیم آن را نوعی پیشرفت درکشور تلقی کنیم، توضیح داد: این امر نه به معنای پیشرفت ماست نه عقب ماندگی. بلکه دلیل آن وقت های طولانی و سیستم ارجاع منسجم در آن کشورها است.

وی همچنین افزود: یعنی افرادی که می خواهند از سیستم بیمه ای کامل استفاده کنند مجبورند از سیستم ارجاع وارد شوند.پس این امر وقت گیر است اما اگر کسی نخواهد از این سیستم استفاده کند، بدون معطلی وبا پرداخت مبالغ قابل توجه موفق خواهد شد.

حمایت ضعیف بیمه ها از خدمات رادیولوژی

عضوهئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: امیدواریم پوشش بیمه ها از خدمات رادیولوژی بهتر شود. زیرا تا یکی دو سال اخیر اصلأ خوب نبوده و هزینه های مراکز تصویربرداری هم خیلی گران است.

وی ادامه داد: طی سال های اخیر در بخش خصوصی 70 تا 80 درصد هزینه ها را بیمار پرداخت می کرده که این موضوع خوبی نیست و گاهی اوقات ما شرمنده بیماران می شویم که به دلیل کاری که برایشان انجام می شود به رغم این که بیمه دارند مجبورند هزینه زیادی پرداخت کنند اما چاره ای هم نیست.

به گفته شریفیان هزینه های مراکز تصویربرداری خیلی بالاست و اصلا با تعرفه های گذشته هماهنگی ندارد پس بنابراین باید این مسایل اصلاح شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: