کد خبر: ۶۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 17
شفاآنلاین :سلامت >بهداشت ودرمان >تجهیزات پزشکی >مدیر کل اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از رشد 15 میلیون دلاری صادرات تجهیزات پزشکی نسبت به سال گذشته، خبر داد و گفت: رقم صادرات تجهیزات پزشکی از 15 میلیون دلار به 30 میلیون دلار افزایش یافته است.

به گزارش شفاآنلاین، حسین صفوی روز یکشنبه طی سخنانی در هجدهمین نمایشگاه ایران هلث افزود: صادرات تجهیزات پزشکی کشور ، رشد دو برابری داشته چراکه توسعه صادرات این تجهیزات از سیاست های وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت طی سال گذشته، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح، فرصتی را فراهم کرد که اصلاحاتی در حوزه تجهیزات پزشکی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اعمال سیاست های قیمت گذاری تجهیزات پزشکی و سیاست حمایت از تولید داخل منجر به افزایش تولیدات داخلی در این حوزه شد بطوری که درخواست واحدهای تولیدی در این زمینه نسبت به سال گذشته ، 40 درصد افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: برخی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی همزمان با اجرای طرح تحول سلامت دچار مشکلاتی شدند که باید برنامه های مربوط به آنان بازنگری شود و بطورمثال نظارت ها بر تولیدات داخل باید بازنگری شود.

مدیر کل اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش 12 درصدی مصرف تجهیزات پزشکی در کشور ، گفت: برغم اینکه تعداد اقلام پزشکی وارداتی افزایش یافته اما شاهد کاهش میزان ارزبری در این حوزه بوده ایم.

صفوی ادامه داد: همچنین تولید تجهیزات پزشکی در کشور افزایش یافته اما آمار این بخش را نتوانستیم تجمیع کنیم که نشاندهنده ضعف مدیریتی بوده و امیدواریم این کاستی ها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر بهداشت مبنی بر حمایت کامل از تولیدات داخل کشور ، گفت: این حمایت ها را با کمک کارگروه تشکیل شده در این زمینه و انجمن حمایت از تولیدکنندگان با جدیت ادامه خواهیم داد.

وی افزود: عبارت «ساخت ایران» باید به محصولاتی که درصد زیادی از آنها در کشور ساخته می شود، ارائه شود.

مدیر کل اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: توسعه نظارت بر خطوط تولید در راستای ارتقای کیفیت و توسعه تولیدات داخل در دستور کار قرار گرفته است و این کار را از یک ماه پیش در حوزه ایمپلنت های ارتوپدی آغاز کرده ایم.

صفوی گفت : همچنین ساماندهی شبکه توزیع تجهیزات پزشکی و قیمت گذاری آنها ادامه خواهد یافت و علاوه بر شناسنامه دار کردن توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی ، شبکه های توزیع تجهیزات پزشکی خاص برای توزیع ملزومات پزشکی ویژه در نظر می گیریم تا شاهد ارتقای ایمنی در این حوزه باشیم و عرصه را بر بخش قاچاق در این حوزه، تنگ تر کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: