کد خبر: ۶۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 19
متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: زیباسازی ناخن، استفاده مداوم از لاک و پا کننده های آن، کاشت ناخن و ناخن های مصنوعی مشکلات جدی را برای خانم ها به همراه خواهد داشت.

دکتر سیمین صرافی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: عارضه شدید ناشی از لاک و پاک کننده های آن موجب خشک شدن سطح ناخن،پوسته پوسته شدن و یا تغییر رنگ صفحه ناخنی می شود.

وی با اشاره به این که لاک ها جزء مواد حساسیت زای شایع با میزان بالای آلرژی ناشی از آن هستند، افزود: بنابراین گاهی اوقات حساسیت به لاک ناخن هم دیده می شود که به صورت قرمزی، خارش و پوسته ریزی اطراف ناخن تظاهر می کند.

به گفته متخصص پوست و مو، گاهی هم بر اثر تماس ناخن آغشته به لاک در سایر جاهای بدن نیز علائم حساسیت به شکل اگزما در صورت،گردن و به ویژه ناحیه پلک نیز ایجاد می شود.

وی تأکید کرد: کاشت ناخن و ناخن های مصنوعی هم علاوه بر احتمال وجود حساسیت، به علت فضای بسته ای که روی ناخن ایجاد می کنند احتمال بروز عفونت های قارچی و میکروبی هم وجود دارد.

صرافی تصریح کرد: از طرفی دیگر به دنبال کاشت ناخن و ناخن های مصنوعی به صفحه ناخن مشکلات جدی نظیر نازکی و شکنندگی سطح ناخن و گاهأ حتی منجر به تخریب کامل ناخن نیز می شوند که این مشکلات بیشتر به دنبال کاشت ناخن رخ می دهد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
عالی بود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: