کد خبر: ۶۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 29
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین: صورت انسان آناتومی ای دارد که با مرور زمان، افزایش سن و چاقی و لاغری ها دچار افتادگی هایی در نواحی خط خنده، پیشانی، دور چشم و... میشود .حال آنکه با توجه به سن و وضعیت جسمانی می توان با بکارگیری روش های درمانی زیبایی در راستای جوانسازی صورت اقدام کرد اما نکته حائز اهمیت سپردن کار به دست کاردان است نه افراد غیر متخصص و نا آشنا!

دکتر بهزاد خوروش- فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی- در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: برای نمونه در راستای از بین بردن خطوط پیشانی در مراحل اولیه می توان از بوتاکس بهره برد، اما در مراحل پیشرفته استفاده از لیفت پیشانی به صورت عمل جراحی نیز امکان پذیر است.

وی هشدار داد: حال در صورت انجام چنین اقداماتی توسط افراد نا آشنا عوارض بسیار جدی و جبران ناپذیری نظیر افتادگی ابرو و پلک، آسیب پیشانی، ریزش و کچلی سر، اختلال اعصاب حرکتی پیشانی و اعصاب حسی گریبان گیر افراد خواهد شد.

به گفته عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی امریکا ،در صورت افتادگی های شدید و واضح و در صورتی که بیمار شرایط عمل جراحی باز را داشته باشد جراحی لیفت صورت انجام می شود که ماندگاری آن 8 تا 10 سال و ماندگاری بوتاکس حدود 4 تا 6 ماه است.

وی یادآور شد: دوران نقاهت اولیه لیفت صورت 10 تا 14 روز و پیشانی 5 تا 10 روز است اما ایجاد نتیجه دلخواه نیازمند گذر حدود 2 تا 3 ماه است.

وی تأکید کرد: جراحان پلاستیک باید بیماران را کمک کنند نه راضی. زیرا گاهی امکان دارد در راستای راضی کردن بیمار به او عوارض جبران ناپذیر ماندگاری تحمیل شود. بنابراین استفاده از روش های لیفت صورت که برای دهه های 4 تا 6 زندگی افراد است، در صورتی که برخی تمایل داشتند زودتر از آن استفاده کنند هنر جراح است که چگونه بیمار را متقاعد و نظرش را تغییر دهد.

خوروش خطاب به مردم و در غالب توصیه ای جدی خاطرنشان کرد: برای انجام چنین کارهای زیبایی حتمأ حساب شده و با تحقیق نزد یک جراح پلاستیک مراجعه کنند نه بنا به تبلیغات و توصیه برخی افراد.

عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران هشدار داد: متأسفانه افراد غیر جراح با انجام چنین کارهای تخصصی و حساس عوارض بسیار جدی را نظیر آسیب به اعصاب صورت برای بیماران به ارمغان می آورند، بنابراین افراد باید دقت کافی را داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: