کد خبر: ۶۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 15
در نخستین همايش بيو تروريسم و تهديدات بيولوژيك در حوزه پدافند غير عامل مطرح شد:
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >جامعه پزشکی >نخستین همايش بيوتروريسم و تهديدات بيولوژيك در حوزه پدافند غير عامل، با حضور پرفسور علي كرمي عضو هيئت علمي دانشگاه بقيةالله، دكتر شادنوش رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان، پازوكي مدير كل پدافند غير عامل استانداري، هيئت رئيسه دانشگاه، مديران و كاركنان دانشگاه و ساير ارگان ها و ادارات استان در سالن زكرياي رازي دانشكده دندانپزشكي برگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین ،دكتر شادنوش رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان در اين مراسم به اهمیت و نقش پدافند غیرعامل اشاره کرد و خواستار استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود به منظور پیشگیری و تشخیص به موقع مخاطرات و انجام ارزیابی به عنوان اولین اقدام در این خصوص شد.

وي افزود: باید توجه داشت که تهدیدات آینده بسیار متفاوت تر از تهدیدات گذشته و فعلی است بنابراین باید با آمادگی کامل در بعد نظامی و غیر نظامی و تقویت پدافند غیر عامل در سطح ملی و همچنین نهادهای دفاعی کشور از نیروی انسانی تا منابع و تاسیسات ، کشور را در مقابل خطرات تقویت کرد.


عباس پازوكي مديرعامل پدافند غير عامل استانداري بيان كرد: متاسفانه سلاح های بیولوژیک و بیوتروریسم بعنوان استفاده از میکروبها و سموم و سایر عوامل زیستی برعلیه انسانها – دام ها و محصولات کشاورزی می تواند درزمان صلح و بصورت مخفیانه نیز صورت گیرد بنابراین شیوع بیماریهای خاص دربین انسانها دام ها و محصولات کشاورزی می تواند بطور عمدی از طرف دشمنان برای صدمه زدن به زیرساخت های اقتصادی و برعلیه امنیت و آسایش مردم صورت گیرد و این نیازمند هشیاری جدی مسئولین بهداشتی کشوراست .

در ادامه پرفسور علي كرمي عضو هيئت علمي دانشگاه بقيه الله سخنران اين همايش در خصوص بيو تروريسم يا تروريسم بيولوژيك اظهار داشت: هدف از استفاده عوامل بيولوژيك يا محصولات آنها جهت ايجاد رعب و هراس و يا مرگ در اهداف انساني است.

وي افزود: کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران با هزاران کیلومتر مرزهای خاکی و آبی و غنی از منابع طبیعی همواره مورد طمع دشمنان بوده و خواهد بود باید همواره با آمادگی و هوشیاری کامل عمل نمود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: