کد خبر: ۶۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 16
شفاآنلاین _اجتماعی>سلامت>دانشمندان می‌گویند بهترین شیوه برای بلند کردن یک وسیله سنگین بستگی به شکل ستون هر فرد دارد.

به گزارش شفاآنلاین ،دوران توصیه‌هایی که برای همه خم کردن زانو و صاف نگه‌داشتن کمر را تجویز می‌کرد گذشته است. مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که ستون فقرات هر انسان مثل اثر انگشت او منحصر به خود اوست و این رویکرد که یک اندازه برای همه مناسب است توصیه مؤثری برای بهترین شیوه بالا بردن اشیای سنگین نیست.


دانشمندان برای این تحقیق عکس‌های اسکن ام آر آی داوطلبان 18 تا 65 ساله را در شش حالت تمایل به عقب تا هم شدن به جلو طبقه‌بندی کردند، سپس با استفاده از روش کامپیوتری الگوبرداری شکلی، فرم مهره‌های کمری هر فرد را به نسبت اینکه منحنی یا مستقیم است شناسایی کردند. سپس از آن‌ها خواسته شد تا به هر شیوه‌ای که احساس راحتی دارند جعبه‌ای با سنگینی متوسط 6 تا 15 کیلوگرم را از زمین بلند کنند.


محققان دانشگاه ابردین در اسکاتلند می‌گویند بدن برخی از ما از بقیه منحنی‌تر است. انحنای پشت ما برای هر فرد منحصر به فرد است و این موضوع بر شیوه‌ای که ما اشیا را از روی زمین بر می‌داریم اثر می‌گذارد. بنابراین کسانی که مهره‌های منحنی دارند به پایین خم می‌شوند یا قوز می‌کنند اما آن‌هایی که ستون فقرات صاف‌تری دارند زانویشان را خم می‌کنند و بعد چمباتمه می‌زنند.


به گفته آن‌ها این تحقیق بر متفاوت بودن ساختمان مهره‌های کمری انسان‌ها تأکید می‌کند و به ما در فهم این موضوع که چرا افراد هنگام بلند کردن یا حمل بار آسیب می‌بینند کمک می‌کند.
 
 Daily Mail
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: