کد خبر: ۶۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 13
پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص وهمکارباشفاآنلاین؛ به سوالات مطرح شده برخی از بیماران و مخاطبین پاسخ دادند.

سوال : دخترپنج ساله ام لوزه داره تا اتاق عمل هم رفت ولی دکتر بیهوشی گفت به علت مصرف دارو در دو هفته گذشته خطر مرگ وجودداره باید چهارهفته ازمصرف دارو گذشته باشه حالا میترسم عملش کنم باید چیکار کنم؟

پاسخ دکتر مجید نصیری/ متخصص گوش، حلق و بینی

مخاطب گرامی به طور قطع هر عمل جراحی با ریسک همراه است و این امر ربطی به مصرف دارو ندارد. زمانی که پزشک به شما گفته بعد از گذشتن 4 هفته امکان انجام عمل جراحی وجود دارد پس جای نگرانی به حداقل می رسد.

سوال :باعرض سلام وتشکر ازمطالب خوبتان . من پسری دارم. که چهارساله ودوماهه است مدت دوسال میشود که از داشتن لوزه سوم او باخبر شدیم وهروقت که سرما میخورد تب خیلی شدیدی میکندوپزشکان تب آن را از بابت لوزه اش میدانند وبه ما گفتند که تا هفت ساله نشود عمل کرده نمی شود .لطفا رهنماییم کنید.

پاسخ:

 لوزه سوم از جمله بیماری های اطفال محسوب می شود که حتمأ باید تحت عمل جراحی قرار گیرد و اهمیت این موضوع زمانیست که پزشک نیاز به انجام عمل را تشخیص داده باشد. در حقیقت این که پزشک به شما گفته برای عمل جراحی باید تا 7 سالگی صبر کنید، ممکن است که نظر یک متخصص اطفال باشد و نظرش با ما به عنوان متخصص گوش، حلق و بینی متفاوت باشد. بنابراین از نظر من برای انجام عمل جراحی قبل از این سن مشکلی وجود ندارد، بنابراین خالی از لطف نیست که به یک متخصص گوش، حلق و بینی هم مراجعه نمایید.

سوال :

من عکس رادیولوژی گرفتم از ریه چون آلرژی داشتم.اما تو عکس نوشته برجستگی ریه چپ مشاهده می شود. توده فضاگیر دیده نشده، اندازه قلب هم نرمال است، آیا من سرطان ریه یا لنف دارم؟

پاسخ :دکتر حمید سهراب پور/ فوق تخصص ریه

با توجه به مسائل گفته شده، شما سرطان ندارید، اما برای اطمینان خاطربیشتر بهتر است که به یک پزشک مراجعه نمائید شاید عکس به تنهایی کافی نباشد و نیاز به انجام اسکن هم وجود داشته باشد.

سوال :لطفا بفرمایید بیماران نارسایی کلیه جه غذاهایی بخورند

پاسخ: دکتر لطف الله ارمنده/ جراح کلیه و مجاری ادرار

 شما باید غذاهای کم پروتیئن استفاده و از مصرف گوشت قرمز، لبنیات و حبوبات خودداری نمائید و از سایر انواع دیگر گوشت هم در حد مجاز استفاده کنید. ضمن این که به هیچ عنوان نباید در غذاها از نمک استفاده کنید. حال در صورتی که نارسایی کلیه شما ناشی از دیابت باشد باید شکر و نان سفید را به میزان کم مصرف و بیشتر چیزهای فیبردار مانند میوه و سبزیجات را جایگزین نمائید.

سوال :

می خواستم بدانم معمولا چه مدت بعد از نزدیکی حامله می شویم؟

سوال :

سلام من مدتیست که پریود زیاد دارم که حالت آبکی دارد ودیربند میاید چه کارباید انجام دهم.


پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان

مخاطب گرامی برای کمک و راهنمایی شما ابتدا باید سن شما مشخص باشد، این که در سن باروری قرار دارید یا نه؟ شما باید از رحم و و تخمدان هایتان سونوگرافی انجام دهید تا بر اساس آن بتوان درمان را پیش روی شما گذاشت. اما در زمان خونریزی می توانید از کپسول های مفنامیک اسید 250 میلی گرم و ترانزیک اسید 250 میلی گرم هر 8 ساعت یک بار استفاده نمائید.


سوال:

من به مدت 7 تا 8 است که فیبروم رحم و خونریزی شدید دارم لطفأ مرا راهنمایی نمائید.

پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان

مخاطب عزیر ابتدا باید مشخص شود که شما چند ساله اید؟ از طرفی دیگر سایز فیبروم و محل قرار گیری آن( وسط، رو و داخل رحم) حائز اهمیت است، باید بدانیم که شما قصد بارداری دارید یا نه؟ زیرا درمان های گوناگونی وجود دارد، بنابراین برای راهنمایی به یک شرح کامل از وضعیت شما نیاز است.

سوال :

سلام خسته نباشید من 33سالمه بهمن 93جراحی میومکتومی شدم اندازه میوم ها هشت سانت و پنج سانت بود 10اردیبهشت که سونو دادم دوباره میوم های شش میلیمتری دارم خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ :دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان

مخاطب محترم جراحی میومکتومی شما به خوبی انجام شده و میوم های 6 سانتی متری مسئله ساز نیست و جای هیچ گونه ناراحتی و نگرانی وجود ندارد.

سوال :

سلام چه مدت بعد از نزدیکی حامله می شویم؟ یعنی بار اولی که با همسر نزدیکی می کنیم پیشگیری نمیکنیم... حامله نمی شویم؟ باید چندین بار پیشگیری نکنیم تا حامله شویم؟

پاسخ :

دکتر فرشته دانشمند/ متخصص زنان و زایمان

در صورتی که دو زوج سالم باشند و به تعداد کافی(یعنی یک شب در میان و در زمان تخمک گذاری) نزدیکی داشته باشند، احتمال حاملگی تا 25درصد ، بعد از 6 ماه 60 درصد و بعد از یک سال تا 90 درصد نیز وجود دارد. بنابراین به زن و شوهری که به رغم داشتن نزدیکی های مرتب و بدون جلوگیری پس از گذشتن یک سال بچه دار نشدند توصیه می شود که برای بررسی های علت نازایی به پزشک مراجعه نمایند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: