کد خبر: ۶۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 13
شفا آنلاين:سلامت>بیماری های زنان-گرفتگي عضلات معده، تغيير خلق و خو و سردرد همراه با قاعدگي از مشکلات شايع بيماران مبتلا به آندومتريوز است.

به گزارش شفا آنلاين،در اين مطلب 5 نشانه آندومتريوز را بررسي مي کنيم.


مشکلات گوارشي

درد معده، يبوست و اسهال مي تواند از علايم سندروم بي قراري روده باشد. بدتر شدن اين علايم در زمان قاعدگي مي تواند علامت تکثير و پخش سلول ها در سيستم گوارش باشد. اين بيماري گاه علايم زيادي ايجاد مي کند. تنها راه تشخيص قطعي اين بيماري لاپاراسکوپي است.

درد قسمت فوقاني يا تنفس هاي دردناک

آنچه پزشکان را در مورد آندومتريوز متعجب مي کند اين است که سلول هاي آندومتريوز مي تواند به هر قسمت از بدن منتقل شود.به غير از حفره شکمي، اين سلول ها را مي توان در دست ها، ران ها و حتي ديافراگم پيدا کرد.

ناباروري

زماني که سيستم تناسلي عملکرد مناسبي دارد، تخمک ها از تخمدان رها مي شود واز لوله رحمي مي گذرد. اما با وجود آندومتريوز ديواره لوله هاي رحمي دچار التهاب و آسيب مي شود و اين امر امکان باروري را کاهش مي دهد.محققان مي گويند اگر در بعضي افراد احتمال بارداري در هر ماه 20 درصد است آندومتريوز آن را به 10 درصد کاهش مي دهد. يک فرضيه اين است که آندومتريوز مي تواند باعث مقاومت پروژستروني شود و در چرخه ماهانه زنان تغيير ايجاد کند.

تکرر ادرار

مشابه علايم عفونت لوله ادراري زخم هاي آندومتريال روي مثانه اختلال ايجاد مي کند و فرد در دوره قاعدگي همواره احساس مي کند که مثانه اش پر است. در اين شرايط فرد مکرر به سرويس بهداشتي نياز پيدا مي کند.

علايم آپانديسيت

کساني که درد وحشتناک آپانديسيت را تجربه کرده اند، مي توانند اين درد را همراه با درد قاعدگي تصور کنند.اين نوع درد زماني رخ مي دهد که آندومتريوز روي آپانديس تاثير مي گذارد. اين درد وحشتناک به علت التهاب آپانديس به وجود مي آيد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: