کد خبر: ۶۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 12
رئیس جمعیت هلال‌احمر در جمع خبرنگاران بیان کرد:
شفاآنلاین:پزشکی>سلامت> رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به رونمایی از محصولات درمانی،پلت دارویی سوکارت و کیسه بی‌کربنات سدیم گفت: با تولید این محصولات چرخه خودکفایی در زمینه دیالیز بیماران کلیوی در کشور کامل ‌شد.

به گزارش شفاآنلاین،سیدامیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال‌احمر در جریان مراسم رونمایی از محصولات جدید دارویی و درمانی هلال‌احمر گفت: امروز از پلت دارویی رونمایی شد که قبلاً به صورت وارداتی به کشور وارد می‌شود.

وی ادامه داد: توانستیم با تکنولوژی مهندسی معکوس این محصول را مشابه نمونه خارجی تولید کنیم که یک زیرساخت برای تأثیر بیشتر و جذب حداکثری دارو محسوب می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر به دیگر محصول رونمایی شده اشاره کرد و گفت: سولامر نیز برای بیماران کلیوی امروز رونمایی شد که این دارو پیش از این از خارج تهیه می‌شد.

ضیایی همچنین در مورد ماسک نانو نیز خاطرنشان کرد: این ماسک با ضخامت دو میکرونی با بالاترین کارایی 98 درصدی کار پایش ذرات و باکتری گیایی را به داخل سیستم تنفس انجام می‌‌دهد.

وی تأکید کرد: ایران سومین تولیدکننده ماسک نانو در دنیا است و قیمت این ماسک در کشور یک ششم مشابه خارجی آن است و حجم تولید آن می‌تواند نیازمندی‌های کشور را به طور کامل برطرف کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد سوکارت و کیسه پودر بی‌کربنات سدیم نیز گفت: با تولید این محصولات چرخه خودکفایی در زمینه لوازم دیالیز بیماران کلیوی کامل می‌شود.

ضیایی به کیسه ادرار تولید محصول سوتارت نیز اشاره کرد و گفت: این محصول واردات کیسه ادرار به داخل کشور را قطع خواهد کرد و در جهت مانع شدن برای خروج ارز از کشور بسیار مفید خواهد بود.

به گفته وی دستگاه تصفیه آب هلال‌احمر نیز که امروز رونمایی شد می‌تواند جهت تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در شرایط بحرانی آب مناطق حادثه‌ دیده را تأمین کرده و نیاز مردم به آب لوله‌کشی را برطرف کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: