کد خبر: ۶۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 12
شفاآنلاین _سلامت >سلامت مردان >بیماری>یک متخصص داخلی گفت: مردان در سنین بالای پنجاه سال بیشتر با بیماری‌های شایع مانند پروستات و بیماری‌های ناشی از حرفه و شغل همانند ناراحتی‌های تنفسی یا بیماری‌های اسکلتی مانند کمردرد و ناراحتی زانو و بیماری‌های قلبی و عروقی مواجه هستند.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر محسن گلچین  درباره سلامت مردان اظهار داشت: مشکلی که جامعه ما در زمینه سلامت با آن روبرو هست تحرک نداشتن مناسب و بی تحرکی است که خانم‌ها بیشتر از آقایان با این موضوع روبرو هستند.
 

وی با اشاره به این‌که مطالعات نشان داده آقایان به دلیل مشغله‌های کاری کمتر به سلامتی خود توجه می‌کنند، تصریح کرد: مهم‌ترین بیماری‌هایی که آقایان به دلیل آن به کلینیک مراجعه می‌کنند بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های ناشی از اضطراب و مشکلات افسردگی در سنین زیر پنجاه سال است.
 

این متخصص داخلی افزود: مردان در سنین بالای پنجاه سال بیشتر با بیماری‌های شایع مانند پروستات و بیماری‌های ناشی از حرفه و شغل همانند ناراحتی‌های تنفسی یا بیماری‌های اسکلتی مانند کمردرد و ناراحتی زانو و بیماری‌های قلبی و عروقی مواجه هستند.
 

گلچین برای پیشگیری از بروز این بیماری‌ها به مردان داشتن تحرک مناسب را توصیه کرد و گفت: افرادی که در محیط‌های آلوده کار می‌کنند باید به رعایت نکات بهداشتی توجه داشته باشند و چنانچه لازم است در محیط کار از ماسک و عینک محافظ استفاده کنند، همیشه باید سلامت و ایمنی خود را مقدم بر کار بدانند.
 

وی در ادامه توصیه‌ای به کارفرمایان داشت و تصریح کرد: کارفرمایان باید به سلامت کارکنان خود اهمیت بدهند و شرایط ایمن محیط کار را برای کارکنانشان فراهم کنند زمانی که کارکنان آن‌ها از سلامت بهتری برخوردار باشند مطمئناً بازدهی کار آن‌ها بالاتر می‌رود.
 

این متخصص داخلی خانم‌ها و آقایان را از مصرف غذاهای آماده و پرچرب منع و خاطر نشان کرد: بهترین خوراک غذاهای خانگی و سنتی است هم‌چنین از مصرف تنقلات که چربی و قند غیرضروری به بدن وارد می‌کنند به طور جدی باید خودداری کنند.
 

گلچین افزود: با توجه به این‌که آقایان به انرژی بیشتری نیاز دارند توصیه می‌کنیم که از لبنیات کم‌چرب به وفور استفاده کنند، هم‌چنین استفاده از پروتیئن‌های گوشت سفید و قرمز را حداقل هفته‌ای یک مرتبه در برنامه غذایی خود داشته باشند.
 

وی در توصیه به مردان گفت: مردان باید سالی یک مرتبه بریا معاینات لازم به پزشک مراجعه کنند تا برای طول عمر همراه با سلامتی اطمینان خاطری باشند.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: