کد خبر: ۶۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 10
شفا آنلاين:پزشکی>بهداشت و درمان-وزیر بهداشت با اشاره به افزایش سه درصدی بودجه در حوزه سلامت گفت: بعید می‌دانم که در بخش درمان سرپایی به جز نظارت و رعایت تعرفه‌ها بتوانیم کاری انجام دهیم.

به گزارش شفا آنلاين،سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بیمه سلامت، اظهار داشت: ما علاقه مند هستیم که بسته حمایتی بیمه‌ها ارتقا یابد اما ابتدا منابع آن باید تأمین شود.

وی افزود: یکی از موارد دستور کار ما تقویت بخش دولتی در حوزه بستری است چرا که مردم به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات در بخش‌های دولتی مجبورند به مراکز خصوصی بروند و این موضوع در مناطق محروم بیشتر مشاهده می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: تقویت بخش دولتی در زمینه بستری کمک به نیازمندان و معلولان است و در صورتی که منابع بیمه‌ها افزایش پیدا می‌کند طبیعی است که بسته حمایتی آنها نیز تقویت می‌شود. اما برای بخش درمان سرپایی منابع بیشتری نیاز داریم.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت اعتبارات تصویب شده تنها سه درصد افزایش داشته است و برای بخش سرپایی بعید می‌دانم غیر از نظارت و رعایت تعرفه‌ها برنامه بیشتری داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص بحث بیمه‌های تجاری نیز گفت: رفتار آنها در سال 94 باید نسبت به 93 متفاوت باشد چرا که در سال 93 اعتراض داشتند که چرا تعرفه‌ها در طول سال تغییر پیدا کرد. اما در سال 94 مشکلی که البته از نظر ما بهانه است، وجود ندارد و امیدواریم بیمه‌های تجاری با پرداخت به موقع بدهی‌ خود و ارتقای سقف خدمات همراهی لازم را داشته باشند.



تسنیم




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: