کد خبر: ۶۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 08
شفا آنلاین: اغلب یکی از شایعترین معضلات استفاده کنندگان از لنز، طول عمر آن است که گاه براثر برخی موارد کاهش می‌یابد.
به گزارش شفا آنلاین - دکتر کی‌پور متخصص اپتومتریست گفت: اصولا شستشوی کامل دست‌ها قبل از گذاشتن یا برداشتن از لنز بسیار مهم است و باید با از استفاده صابون‌های معطر یا حاوی روغن‌هایی که امکان چسبیدن آن‌ها به سطح لنز وجود دارد، پرهیز کرد.
 
وی در ادامه عنوان کرد: همچنین از محصولات دارای لانیون یا لوسیون‌های مرطوب کننده نیز باید تا حد امکان استفاده شود. علاوه بر این موارد از آب شهری، معدنی یا بزاق دهان برای مرطوب کردن یا شستشوی لنز استفاده نشود. شایان ذکر است که رعایت موارد اصولی و بهداشتی یاد شده از عوامل افزایش طول عمر لنز نیز به شمار می‌آیند. 
اما در عین حال نباید فراموش شود که لنزها باید در زمان استاندارد تعویض و از جایگزینی برای آن‌ها استفاده شود. 
 
وی اظهار کرد: قبل از گذاشتن لنز در کیس نگهداری با انجام مالش بسیار خفیفی در سطح لنز می‌توان رسوب زدایی کرد. شستشوی منظم کیس نگهدارنده لنز اهمیت دارد و لذا باید پس از استفاده روزانه محلول لنزی که در کیس قرار دارد با محلول تازه جایگزین شود. 
 
وی خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه دیگر در افزایش دوام لنز نگهداری و ضد عفونی کردن آن با محلول استاندارد است. البته در صورت ایجاد هرگونه حساسیت نسبت به یک محلول خاص باید با توصیه و تجویز متخصصین به تعویض نوع محلول مبادرت ورزید.
 
ضمنا شستشو دست‌ها با آب مقطر یا سرم نیز توصیه نمی‌شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: