کد خبر: ۶۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 08
شفا آنلاین:دیناروند گفت: داروهایی که برای نخستین بار در ایران تولید می‌شوند طي یک دوره انحصاری تولید خواهندشد.
به گزارش شفا آنلاین ، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه يك خط تولید داروی که صبح امروز برگزار شد، گفت: با افتتاح  اين خط تولید دارو برای 70 نفر اشتغال‌زایی شده است این عدد به طور قطع افزایش خواهد یافت و کشور ما بیش از شعار به تلاش برای ساخت کشور نیاز دارد. 

وی افزود: هم اکنون در یک بزنگاه مهم تاریخی هستیم اگر یک تفاهم بین‌المللی میان ایران و کشورهایی که متخاصم بودند ایجاد شود مطمئنا یک فرصت تاریخی برای شرکت‌های ایرانی و بین‌المللی ایجاد می‌شود و امکان جذب سرمایه‌های کشورهای دیگر را دارد. 

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: هم اکنون بازار داروسازی ایران محدود است و تنها 4.2 میلیارد دلار بازار دارویی ایران را تشکیل می‌دهد در سال93 سرانه مصرف دارو برای هر ایرانی 53 دلار بوده است همچنین داروهایی که برای نخستین بار در ایران تولید می‌شود یک دوره انحصاری تولید خواهند داشت. 

دیناروند در خصوص سیاست‌های حمایت دولت از بیماران اظهار داشت: دولت سیاست‌های حمایتی از بیماران را دارد هم اکنون هم کسانی که تحت پوشش بیمه نبودند تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند این تعداد به 9 میلیون نفر می‌رسند همچنین در سال گذشته 2 هزار میلیارد دلار از کسانی که داروهای گران داشتند حمایت کرده‌ایم. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: