کد خبر: ۶۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 07
شفا آنلاين:سلامت>زیبایی- این روزها بازار جوان‌سازی و زیبایی پوست با انواع روش‌های موضعی حسابی داغ است. برخی از افراد نیز برای داشتن پوستی زیبا سالن‌های زیبایی را ترجیح می‌دهند بدون ان که از خطرات و مضرات آنها آگاهی داشته باشند. در اینجا به خطرات استفاده از برخی روش‌های رسیدن به زیبایی پوست توجه کنید.
هیدروکینون،‌ علیه لک و تیرگی

«هیدروکینون» از جمله مواد آرایشی تجویزی به شمار می‌آیدکه متخصصان پوست و مو اغلب به منظور جوان‌سازی و کاهش لکه‌ها و هاله‌های تیره اطراف چشم تجویز می‌کنند. پزشکان معتقدند مصرف بیش از حد «هیدروکینون» می‌تواند یکی از عوامل بروز و ابتلا به سرطان پوست باشد. دانشمندان با تحقیقات مختلف دریافتند، مصرف بیش از حد این مواد باعث ناراحتی‌های پوستی می‌شود. علاوه بر این، مصرف «هیدروکینون» با ابتلا به سرطان ارتباط مستقیم دارد.  از دیگر راه‌های درمانی جهت بهسازی پوست، ترمیم با کمک لیزر است که لایه سطحی پوست برداشته می‌شود. شاید با استفاده از این روش لکه‌های پوستی کاهش پیدا کنند اما درصورت استفاده مداوم، پوست حالت رنگ پریده پیدا کرده و گاه جای زخم نیز از خود به جا می‌گذارد.
 برنزه شدن در فصل تابستان
در فصل تابستان، بازار سالن‌های زیبایی داغ شده و با هجوم مشتریانی مواجه می‌شوند که قصد برنزه کردن پوست خود را دارند. محققان اعلام کرده‌اند استفاده مداوم از دستگاه‌های «سولاریوم» به منظور برنزه کردن پوست بدن خطر ابتلا به سرطان پوست «ملانوما» را افزایش می‌دهد. این نوع سرطان، از کشنده‌ترین و مهلک‌ترین انواع سرطان‌های پوست به شمار می‌رود. این دستگاه‌ها اشعه «یو وی ای» از خود منتشر می‌کنند که باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک و لکه‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست می‌شود. در واقع، پوست برنزه به دلیل تغییر رنگ ایجاد شده، پوستی آسیب دیده است. بازار استفاده از ضد آفتاب‌ها در فصول گرم سال بسیار داغ می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند همواره با تجویز پزشک مقدار SPF کرم ضد آفتاب خود را تعیین کنید. تنها خطر ضد آفتاب‌ها برای پوست، ضعیف بودن قدرت حفاظتی آنها در برابر اشعه آفتاب و جذب نور است. به طوری که محققان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست و پیری باید SPF ضد آفتاب 30 یا حتی بیشتر باشد و کم‌تر از آن را توصیه نمی‌کنند.
 کاشت ناخن
کاشت ناخن طی چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته و طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این روش، از برخی مواد شیمیایی استفاده می‌شود که باعث بروز حساسیت در ناحیه پوست، چشم‌ها، بینی و مجاری تنفسی می‌شود. علاوه بر این، فرآیند کاشت ناخن در صورت استریل نبودن ابزارها می‌تواند عفونت‌های باکتریایی یا قارچی را در ناحیه دست و پا ایجاد کند.
چنانچه جزو افرادی هستید که از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند باید هنگام خرید، مراقب تاریخ تولید و انقضای حک شده روی جعبه محصولات باشید. با اتمام تاریخ انقضای لوازم آرایشی، مواد نگهدارنده به مرور زمان تجزیه شده و امکان رشد باکتری‌ها فراهم می‌شود. پس از پایان تاریخ مصرف محصولات آرایشی دیگر از آنها استفاده نکنید. در واقع، پزشکان بر این باورند که لوازم آرایشی تیغ دو لبه‌ای است که علاوه بر زیباسازی چهره می‌تواند اثرات مضر فراوانی را نیز به دنبال داشته باشد.



ایران



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: