کد خبر: ۶۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 09
متخصص پوست و لیزردرمانی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص پوست و لیزردرمانی درباره عوامل آسیب رسان به مو گفت:یکی از مهم تر عوامل آسیب رسان به موها، دکلره های متعدد، نا مناسب و در طی زمان های کوتاه مدت انجام است

دکتر زهره نیکبخت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در واقع به دنبال انجام دکلره به این صورت شاهدیم که مو چقدر دچار آسیب، شکنندگی و خرد شدن  می شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که اگر موادی که برای صاف کردن مو استفاده می شود تحت نظر یک فرد متبحر باشد ایرادی ایجاد نمی کند. اما در صورتی که مواد خوب و استاندارد نباشند و شخص انجام دهنده این کار ناوارد یا بدون آگاهی کافی باشد به شدت به مو صدمه خواهد زد.

متخصص پوست و لیزردرمانی توصیه کرد: به طور کلی افراد بی دلیل و خیلی زیاد از اتو مو و سشوار استفاده نکنند و روی موی خیس این کارها را انجام ندهند .در واقع مو نباید خیلی خشک باشد اما خیس هم نباشد.

وی همچنین افزود: زمانی که افراد به علت آلودگی و یا خشکی هوا احساس می کنند موهایشان خشک است و حالت موخوره یا شکنندگی پیدا کرده استفاده از شامپوهای آبرسان و ماسک مو خیلی کمک کننده است.

نیکبخت تأکید کرد: رسیدگی به مو و در عین حال استفاده نکردن از مواد شیمیایی مانند صاف کردن یا مواد حرارتی بسیار حائز اهمیت است.

رنگ مو برای مو آسیب رسان است؟

وی در پاسخ به این که آیا رنگ مو برای موی خانم ها مضر و آسیب رسان است تصریح کرد: خیلی نه. اکثر خانم ها از رنگ مو استفاده می کنند حال در شرایطی که فرد به صورت فردی به رنگ مو حساسیت نداشته باشد و فاسد و تاریخ گذشته هم نباشد استفاده از آن ایرادی ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: