کد خبر: ۶۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 04
ولایتی بیان کرد:
شفاآنلاین:جامعه>تامین اجتماعی> رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تامین اجتماعی بزرگترین سازمان برای ایجاد امنیت همه جانبه طبقات متوسط و بی بضاعت جامعه است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی اکبر ولایتی روز دوشنبه در جریان دیدار با مدیران سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران افزود: هر چقدر سازمان تامین اجتماعی قوی تر عمل کند و جدی تر باشد و حمایت دولت و مجلس را داشته باشد، به نفع عامه مردم است.

وی ادامه داد: از آنجا که نیمی از جمعیت ایران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است، این سازمان به عنوان بزرگترین موسسه، پس از دولت محسوب می شود.

ولایتی گفت: از آنجا که تامین اجتماعی وظیفه مهمی را همچون تامین معاش و زندگی مردم در دوران بازنشستگی و کارافتادگی و حتی وارثان آنان برعهده دارد، باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.



** مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه ویژه ای به تامین اجتماعی دارد

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست های کلی در برنامه ششم و تدابیر لازم در این زمینه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار می گیرد، به همین منظور موضوع تامین اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار دارد.

ولایتی ابراز امیدواری کرد در آینده، عملکرد جدی تر و جامع تری در این زمینه داشته باشیم تا تامین اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل افزود: هدف بازدید از سازمان تامین اجتماعی این است که در جلسه اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، موضوعات مطرح شده در جریان بازدید از این سازمان، بحث و بررسی شود.

وی ادامه داد: به عنوان مسوول کمیسیون اجتماعی، علمی و سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیدوارم در جلسات این کمیسیون که موضوع تامین اجتماعی نیز مطرح می شود، هرچه حق است و به نفع سازمان تامین اجتماعی و اکثریت کارگران وحقوق بگیران است، تصمیم گیری شود.

ولایتی گفت: تامین اجتماعی باید در حوزه درمان، از کارافتادگی و بازنشستگی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، اما آنچه در این سازمان مشاهده شد، مشخص است که بر این فعالیت ها مصمم هستند و باید همه دستگاه ها تلاش کنند تا آینده سازمان تامین اجتماعی درحوزه درمان کارآمدتر باشد.

ولایتی تصریح کرد: باید دفترچه های تامین اجتماعی ارزش بیشتری داشته باشند، هرچند با اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه ها از جیب مردم، ارزش دفترچه ها بیشتر شده اما امیدواریم دستگاه ها دیگر نیازی به بیمه مکمل نداشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: