کد خبر: ۶۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 03
شفا آنلاين:سلامت>زیبایی-:نرم‌كردن موها قبل از اصلاح با تيغ، باعث مي‌شود اصلاح ساده‌تر و بهتر انجام شود و هيچ آسيبي به پوست نرسد.

به گزارش شفا آنلاين،دكتر پروين منصوري استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: در ميان نکته‌هاي مهمي كه براي داشتن اصلاح مطلوب به آنها اشاره مي‌شود، شايد مهم‌ترين نکته آماده کردن پوست براي اصلاح باشد. نرم‌كردن موها قبل از اصلاح با تيغ، باعث مي‌شود اصلاح ساده‌تر و بهتر انجام شود و هيچ آسيبي به پوست نرسد. آب، موثرترين نرم‌كننده مو است و شستن منطقه مورد نظر با آب ولرم، استفاده از خمير مناسب اصلاح و صبر كردن به مدت 2 تا 3 دقيقه باعث مي‌شود موها آب را جذب كنند، نرم شوند و راحت اصلاح شوند. افرادي كه به‌دليل كمبود وقت موها را قبل اصلاح خوب آماده نمي‌كنند، اغلب از نتيجه اصلاح خود راضي نيستند و بيش از بقيه با عوارض اصلاح با تيغ دست به گريبانند. بريدگي، خراشيدگي و تحريك پوست از اين عوارض هستند.


اگر فرد موهاي مجعدي هم داشته باشد، واكنش‌هاي التهابي نامناسبي در اثر اصلاح با تيغ در پوستش رخ مي‌دهد كه به آن فوليكوليت يا فرو رفتن نوك موهاي بريده شده با تيغ در پوست مي‌گويند. فشار زياد تيغ روي پوست، استفاده بيش از حد از مواد لوبريكانت يا ليز‌كننده و استفاده از فرچه اصلاح و كف صابون و تيغ نامناسب هم مي‌تواند باعث ايجاد اين مشكل شود. يكي ديگر از عوارض اصلاح كه آن هم به‌دليل مرطوب‌نكردن خوب موها و اصلاح مكرر در خلاف رويش مو يا تحريك و خاراندن پوست بعد اصلاح يا استفاده از مواد محرك و معطر غيراستاندارد رخ مي‌دهد، سوختگي است. اين سوختگي اغلب با جوش‌هاي چركي اطراف موهاي اصلاح همراه است و به‌خصوص در افرادي كه موهاي ضخيم مناطق حساس را تيغ مي‌زنند، ديده مي‌شود مثل كشاله ران، زير بغل، سينه و ريش. اين حالت سوختگي كه شبيه خراش قرمز پوست است و از چند ساعت تا 2 روز باتوجه به شدتش رفع مي‌شود، با برطرف‌كردن علل زمينه‌ساز به راحتي قابل‌پيشگيري است.




سلامت




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: