کد خبر: ۶۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 04
شفاآنلاین_طب سنتی>گیاهان دارویی >پَشه به گروهی از حشرات گفته می‌شود که در خانواده Culicidae قرار می‌گیرند. جنس ماده بیشتر گونه‌های پشه زندگی انگلی دارند و از راه خوردن خون جانوران دیگر از جمله پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و حتی برخی از ماهی‌ها تغذیه می‌کنند و برخی از آن‌ها بی‌مهرگان را نیز هدف قرار می‌دهند.

به گزارش شفاآنلاین،خونی که از این راه از دست می‌رود ناچیزتر از آن است که اهمیتی داشته باشد اما خارش تحریکی محل گزش می‌تواند یک عامل آزاردهنده جدی باشد. مهمتر از آن برخی از گونه‌های پشه به عنوان ناقل بیماری‌های گوناگون عمل می‌کنند و عامل بیماری را از یک میزبان به یک میزبان دیگر منتقل می‌کنند. مالاریا، تب زرد، ویروس نیل غربی و فیلاریازیس از خطرناکترین انواع بیماری‌های هستند که توسط برخی انواع پشه منتقل می‌شوند.

پشه‌ها به چه پوستی علاقه دارند

دلیل گرایش پشه‌ها به برخی از افراد، به مواد شیمیایی موجود در پوست افراد نهفته است. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که رایحه‌ای که از دستان انسان‌ها برمی‌خیزد دارای ۳۴۶ ترکیب شیمیایی مختلف است که ۲۷۷ مورد از این ترکیبات می‌توانند موجب جذب پشه‌ها شوند و یکی از کلیدی‌ترین این ترکیبات "اسید لاکتیک ال” است. اگر این ماده به پوست افرادی که پشه‌ها کاری به کارشان ندارند، اضافه شود آن‌ها هم از نظر پشه‌ها جذاب به نظر خواهند رسید! در این میان اما پشه مالاریا از بوی کف پای انسان خوشش می‌آید.

۱۰ خصوصیت پشه:

۱٫ در کره زمین تا بحال ۳۰۰۰ گونه شناسایی شده.
۲٫ فقط ماده بارور نیش میزند.
۳٫ بزاق پشه دارای ضد انعقاد است.
۴٫ وزوز پشه ها بخاطر زدن سریع بالهایشان میباشد.
۵٫ این درست نیست که آنها بی فایده هستند.
۶٫ پشه های بالغ حداکثر ۵ الی ۶ ماه زندگی میکنند.
۷٫ حیواناتی هستند که بیشتر ین قربانی را از انسانها و جاندارهای دیگر میگیرند.
۸٫ پشه ها در بعد از ظهر زیاد فعال نیستند.
۹٫ عاشق رنگ سیاه هستند و از رنگ سفید متنفرند.
۱۰٫ از بیشترین چیزی که تنفر دارند روغنی است که از گیاه چمن گربه استخراج میشود که بوی نعناع میدهد..

 راه حل

مواد لازم:

– الکل صنعتی
– ۵ گل میخک
– روغن بادام
– گیاهان دارویی( شمعدانی، اسطوخودوس، نعناع و سمبل هندی)
– قوطی اسپره خالی

ظرف شیشه ای تهیه کنید و مقداری الکل داخل آن بریزید. سپس ۵ گل میخک را برای ۴ روز داخل ظرف الکل بخیسانید. بعد از این مدت کمی روغن بادام به محلول اضافه نمایید. برای کارایی بیشتر مقداری از اسانس یک از این گیاهان ( شمعدانی، اسطوخودوس، نعناع و سمبل هندی)به مقدار ۴ الی ۵ قطره به آن بیفزایید. بنابراین این محلول را خوب مخلوط کنید ودر قوطی اسپره بریزید و روی دست و پاهایتان اسپره کنید.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: