کد خبر: ۶۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 03
شفاآنلاین:مهم ترین برنامه های روزدوشنبه رادیوسلامت معرفی شد.
بهبود روابط اجتماعي در پشت پلک صبح
به گزارش شفاآنلاین ،برنامه «پشت پلک صبح» شبکه رادیویی سلامت، بامداد دوشنبه ـ 14 ارديبهشت ماه، با موضوع «بهبود روابط اجتماعی» از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
 بهبود کیفیت زندگی از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی دولت‌ها در راستای ایجاد رفاه برای مردم است. بی‌شک یکی از اصلی‌ترین عواملی که به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند، ارتقای روابط اجتماعی است.
برنامه شبانگاهی «پشت پلک صبح» بامداد دوشنبه از ساعت 0:30 تا 2:30 با حضور مشایخ، جامعه شناس و موضوع «بهبود روابط اجتماعی» به این سوال که در روابط اجتماعی امروزی جامعه ما ، جای کدام خصلت ها خالی است؟ پاسخ می دهد.
یادآور می شود، برنامه زنده «پشت پلک صبح» در راستای افزایش دانش مخاطبان در حوزه سلامت و تغییر نگرش در افراد شب کار، بامداد دوشنبه ها در گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت تهیه شده است.
دعاي صبحگاهي مخاطبان روي موج سلامت
شبکه رادیویی سلامت، دوشنبه ـ 14 ارديبهشت ماه، در برنامه «صبح و زندگی» به این پرسش که چه دعایی دوست دارید در یک برنامه صبحگاهی بشنویید؟ پاسخ می دهد.
 برنامه صبحگاهی «صبح و زندگی» کاری از گروه سلامت اجتماعي رادیو سلامت است که دوشنبه با حضور دکتر عليرضا حسيني به موضوع «نقش رادیو در ایجاد فضای معنوی برای مخاطب» می پردازد.
همچنين در بخش ديگه چه خبر اين برنامه با دكتر محمد جباروند، رئيس بيمارستان فارابي در خصوص بیست و یکمین سمینار سالیانه فارابی گفتگوي تلفني انجام مي شود.
موضوعات این برنامه رادیویی براساس اطلس محتوای شبکه رادیویی سلامت و دغدغه های شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش از جمله؛ محیط زیست، ترافیک، مسائل اجتماعی و ... انتخاب می شود.
گفتنی است، برنامه زنده «صبح و زندگی» از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 7:10 به مدت 80 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز، تقدیم شنونده ها می شود.
آشنايي با مراقبت هاي بهداشتي در برنامه «فراسو»
برنامه «فراسو» شبکه رادیویی سلامت، دوشنبه ـ 14 ارديبهشت ماه، به موضوع «مراقبت هاي بهداشتي دهان و دندان در سالمندان» اختصاص دارد.
 تأثیر بیماری های دهانی بر روی دستگاه های مختلف بدن به طور کامل آشکار شده است بنابراین رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان نه تنها سبب بروز بیماری های مربوط به حفره دهان می شود، بلکه می تواند دستگاه های حیاتی بدن را تهدید کند و حتی سبب مرگ بیمار می شود در نتیجه مراقبت از دندان ها و رعایت بهداشت دهان اهمیت بسیار زیادی دارد و بهداشت دندان های مصنوعی در سنین سالمندی نیز بسیار مهم و ضروری است.
در برنامه «فراسو» که کاری از گروه سلامت جسم و پیشگیری رادیو سلامت است، هر روز از یکی از پزشکان متخصص در زمینه های پزشکی دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنونده ها پاسخ و راهکارهای مناسب را ارائه دهد.
این برنامه، با حضور دكتر افتخار آشتياني، متخصص پروتز به موضوع مراقبت هاي بهداشتي دهان و دندان در سالمندان می پردازد.
گفتني است، برنامه «فراسو» شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 8:30 به مدت 30 دقيقه بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده هاي صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
افقي روشن از طرح حمایتی کودکان کار
 برنامه «افق روشن» شبکه راديويي سلامت، دوشنبه ـ 14 ارديبهشت ماه، به موضوع «اجرای طرح آموزشی و حمایتی کودک و خانواده ویژه کودکان کار» مي پردازد.
به گفته مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طرح آموزشی حمایتی کودکان و خانواده با هدف شناسایی کودکان کار و خیابانی و رفع مشکلات آنها امسال در 18 استان برگزار خواهد شد.
برنامه «افق روشن» ساعت9:10 دقیقه به مدت ۴۵ دقيقه از موج اف.ام رديف ۱۰۲ مگاهرتز پخش مي‌شود و فرانک ایمانی، رئیس گروه آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی و دکتر فرزانه خاکی صدیق، مسئول پروژه طرح آموزشی و حمایتی کودک و خانواده با حضور در اين برنامه به موضوع اجرای طرح آموزشی و حمایتی کودک و خانواده ویژه کودکان کار مي پردازد.
اين برنامه با بخش هایی همچون گفتار، کارشناسی، درنگ و گزارش روزهاي زوج هر هفته از گروه سلامت اجتماعي راديو سلامت تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود، تا با پرداختن به يکي از شاخه‌هاي سلامت اجتماعي گامی در مسير افزایش سطح آگاهي مخاطبان بر دارد.
يادآور مي شود، برنامه «افق روشن» شنبه ها به موضوعات زيست‌محيطي، دوشنبه‌ها به حقوق شهروندي و آموزش شهروندي و چهارشنبه‌ ها به فضاهاي شهري عمومي مي‌پردازد.
چرايي اختلال مانيا روي موج سلامت
برنامه «سایبان آرامش» شبكه راديويي سلامت، دوشنبه ـ 14 ارديبهشت ماه، به اين پرسش كه من سرخوشم، آيا بيمارم؟ پاسخ مي دهد.
 مانیا یک نوع بیماری روانی است که با ایجاد اختلال در فرد باعث بروز تغییرات و دگرگونی ‌هـای ناگهانی در رفتار، حالات، انرژی و توانایی عملکرد فرد مبتلا می شود. بیمار دچار این بیماری در دوره هایی از زندگی بسیار فعال، سرزنده، شاد، دارای اعتماد به نفس زیاد و گاهی زیاده از حد كم خواب و ولخرج می شود.
 برنامه «سایبان آرامش» این شبکه رادیویی، با حضور دكتر بهنام شريعتي، روان پزشك به بحث و بررسی پیرامون دلايل بروز اختلال مانيا می پردازد.
این برنامه، کاری از گروه سلامت روان رادیو سلامت است که به منظور ارتقای دانش و سواد سلامت روان جامعه در بخش هایی همچون نمایش، گزارش، مصاحبه به ارائه شاخص های صحیح و اصولی سلامت روان می پردازد.
يادآور مي شود، برنامه «سایبان آرامش» با حضور کارشناسان همه روزه از شنبه تا پنجشنبه به صورت زنده از ساعت 13:20 به مدت 40 قيقه از صداي دانش، نشاط و آرامش پخش می شود
اسوه ي صبر به روايت راديو سلامت
برنامه «سلام جوانی» شبكه رادیويي سلامت، دوشنبه ـ 14 ارديبهشت ماه، به بررسي اهمیت صبر در سلامت مي پردازد.
 «صبر»، نياز به يك پشتوانه معرفتي دارد؛ يعني انسان بايد حقيقت امور را بشناسد تا بتواند صبر كند، اگر انسان بداند كه در پس آنچه برايش اتفاق مي‌افتد، چه حقيقت و حكمتي نهفته است،‌ آن‌گاه در برابر سختي‌ها صبر و شكيبايي مي‌كند كه اين امر در حضرت زينب(س) مصداق مي‌يابد.
 برنامه «سلام جوانی»، با حضور دکتر ابراهیمی مقدم، روانشناس و عبدالحمن غیاث، کارشناس مذهبی به موضوع صبر، یکی از ویژگی های حضرت زینب (س) مي پردازد.
این برنامه کاری از گروه سلامت و تفریحات رادیو سلامت از ساعت 19:10 به مدت 40 دقيقه با بخش های چون گزارش، ناگفته های جوانی، پشت صحنه، یک فنجان سلامت، میکروفن آزاد از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز پخش می شود.
یادآور می شود، برنامه«سلام جوانی» از شنبه تا سه شنبه هر هفته با محور قرار دادن جوانان به عنوان مهم ترین قشر جامعه امروز، دغدغه ها و چالش های آنان را به تصویر می کشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: