کد خبر: ۶۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 02
شفا آنلاین:مصرف غیر منطقی و بیش از اندازه داروهای ضد فشار خون، علاوه بر افزایش خطر مسمومیت‌، ممکن است با اختلال کارکرد قلب نیز مرتبط باشد.
به گزارش شفا آنلاین - محمد صادق بهاری داوساز و متخصص داروشناسی ، تصریح کرد: درصد بالایی از جمعیت جامعه دچار مشکل فشارخون بالا هستند و اغلب افراد مبتلا نیاز دارند که داروهای ضد فشارخون را به طور مرتب مصرف کنند.

وی افزود: بتابلوکر‌ها، مهارکننده‌های کانال کلسیم، مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین، مدرها و گشادکننده‌های عروقی از مهم‌ترین‌های ضد فشارخون هستند.

بهاری با بیان اینکه داروهای ضد فشارخون بالا هستند، ممکن است با عوارض مشخص یا نامشخصی همراه باشند، تصریح کرد: در مواردی مصرف داروهای ضد فشارخون بالا بر روی عملکرد سیستم قلبی و عروقی و سیستم مغزی و عصبی و تاثیر می‌گذارند و موجب اختلال عملکرد بافت می‌شوند.

وی تاکید کرد: مصرف غیر منطقی و بیش از اندازه داروهای ضد فشارخون، علاوه بر افزایش خطر مسمومیت و بروز عوارض قابل ملاحظه‌، می‌تواند با اختلال کارکرد قلب نیز در ارتباط باشد.

بهاری خاطر نشان کرد: باید در مصرف دار‌وهای ضد فشارخون کاملا دقت کرد، چرا که هرگونه مصرف غیر منطقی این داروها چه کم باشد و چه زیاد، ممکن است عملکرد اندام‌های مختلف بدن به ویژه اندام‌های حیاتی را با مشکل مواجه کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: