کد خبر: ۶۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 02
شفا آنلاین:براساس نتایج مطالعات اخیر عدم تغذیه کودک با شیر مادر، موجب بروز کمبود آهن در بدن شده و احتمال بروز کم‌خونی در کودک را تا حدود 30 درصد افزایش می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین - علی اکبر مرادی دانشیار علوم پزشکی تهران گفت: در سال‌های اخیر به دلیل افزایش موارد عدم تغذیه کودکان با شیر مادر و در واقع تغذیه کودک با شیر خشک، ابتلا به بیماری‌های عفونی، کم‌خونی، اختلالات ایمنی و برخی از نارسایی‌های اندام و بافت‌های بدنی به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کودکان بیشتر در معرض ابتلا به عفونت و کم‌خونی هستند، تصریح کرد: وقتی کودکی از شیر مادر تغذیه نمی‌کند خطر عفونت و کم‌خونی در او افزایش یافته و در نتیجه این بیماری‌ها، کیفیت زندگی فرد در زمینه‌های جسمی و روانی کاهش می‌یابد.

مرادی تاکید کرد:بر اساس نتایج مطالعات اخیر عدم تغذیه کودک با شیر مادر، موجب بروز کمبود آهن در بدن شده و احتمال بروز کم‌خونی در کودک را تا حدود 30 درصد افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: کم‌خونی در کودکان یک مشکل مهم و عمده است که علاوه بر بروز مشکلات جسمی، موجب کاهش قدرت یادگیری، کاهش ضریب هوش و تاخیر در سرعت رشد می‌شود.

مرادی خاطر نشان کرد: در صورتی که برای پیشگیری از کم‌خونی از همان ابتدای تولد کودک اقدام شود، در آن صورت بروز این بیماری تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد و کودک در دوران مدرسه نیز مشکلات کمتری را تجربه می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: