کد خبر: ۶۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 02
شفا آنلاين:پزشکی>فیزیوتراپی-مسئول کمیته دکترای حرفه‌ای انجمن علمی فیزیوتراپی گفت: در برنامه درسی ارائه شده به معاونت آموزشی وزارت بهداشت به طور دقیق درباره عدم تلاقی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی با سایر رشته‌های پزشکی توضیح داده شده است.

به گزارش شفا آنلاين،محمد اکبری اظهار داشت: هفته آینده جلسه‌ای میان نمایندگان انجمن علمی فیزیوتراپی ایران و معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ادامه تحصیل در مقطع دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: انجمن علمی فیزیوتراپی ایران مدارک لازم درباره وجود مقطع دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی که در کشورهای مختلف و پیش‌رو در زمینه بهداشت و درمان وجود دارد در این جلسه ارائه خواهند داد.

مسئول کمیته دکترای حرفه‌ای انجمن علمی فیزیوتراپی با اشاره به اینکه زمینه‌های علمی و بیمارستانی لازم برای تربیت دانشجویان رشته فیزیوتراپی در مقطع دکترای حرفه‌ای وجود دارد اظهار داشت: با توجه به امکاناتی که در داخل وجود دارد صحیح نیست تا دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع دکترای حرفه‌ای به کشورهای دیگر بروند زیرا این روند مستلزم صرف هزینه‌های گزاف و دوری آنها از خانواده‌هایشان خواهد بود.

وی درباره اظهار نگرانی وزیر بهداشت از جایگزینی فعالیت فارغ‌التحصیلان مقطع دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی با ارتوپدی و سایر حرفه‌های پزشکی گفت: در برنامه درسی ارائه شده به معاونت آموزشی وزارت بهداشت به طور دقیق درباره عدم تلاقی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی با سایر رشته‌های پزشکی توضیح داده شده است در نتیجه این نگرانی نیز وجود نخواهد داشت.

اکبری خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمهیداتی که وزیر بهداشت خواهد اندیشید به زودی شاهد ادامه تحصیل دانشجویان رشته فیزیوتراپی در مقطع دکترای حرفه‌ای باشیم تا نیاز کشور به این رشته برطرف شود.



فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: