کد خبر: ۶۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 03
شفاآنلاین_سلامت>پوست>برخی از تغییرات ظاهری با افزایش سن روند رو به بهبودی دارند از جمله ظاهر نازیبا منافذ باز پوست!

به گزارش شفاآنلاین،یافته های یک مطالعه جدید که در مجله «درمان زیبایی و تحقیقات پوستی» به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که در زنان بالای ۴۰ سال سایز منافذ پوستی دیگر تغییری نمی کند. با این حال اگر آیینه بزرگ نما شما را قانع کرده که سایز منافذ پوستتان ها هر روز بزرگ تر می شود و یا دانستن این نکته که منافد پوست با گذر زمان ثابت می‌مانند نگرانی های شما را برطرف نمی کند در این مطلب متخصصین به شما کمک می‌کنند که چگونه کاری کنید که منافذ باز پوست بهتر و کوچک تر از همیشه به نظر برسند.

مرحله۱- استفاده از ماسک
هنگامی که منافذ با مواد آرایشی و سلول های مرده پوست و آلودگی متراکم می شوند این سوراخ های کوچک بسته شده و بزرگ تر به نظر می رسند. استفاده از ماسک خاک رس ۲ بار در هفته به بیرون کشیدن آلودگی ها کمک کرده و منافذ را تمیز و تنگ نگه می دارد. خاک رس چربی اضافی را جذب کرده و آلودگی های موجود در منافذ را خارج می کند و پوست را خشک و منقبض می کند.یکی از ماسک های پیشنهادی برای این منظور (Caudalie Instant Detox Mask) که در بستن منافذ باز پوست بسیار موثر است.

مرحله ۲- لایه بردار
اگر برای استفاده از ماسک وقت کافی ندارید استفاده از اسکراب لایه بردار ضروری است. سلول های مرده به صورت تپه هایی در اطراف منافذ تجمع پیدا می کنند و باعث بزرگ تر به نظر رسیدن آن ها می شوند. استفاده از یک لایه بردار منافذ را کوچک تر کرده و به شفاف تر شدن پوست کمک می کند. هر مارکی را که انتخاب می کنید حداقل ۲ بار در هفته استفاده کنید.

مرحله ۳- پوست خود را آماده کنید
پس از تمیز کردن پوست آن را با مرطوب کننده های روزانه که حاوی گلیکولیک و یا اسید سالیسیلیک هستند ‌(مانند Peter Thomas Roth Glycolic Acid 10% Moisturizer ) آماده کنید. این مواد لایه بردارهای شیمیایی هستند که در کمتر از یک هفته سایز منافذ را کوچک می کنند. پس از مرطوب کننده و همیشه قبل از فونداسیون آرایش خود، از یک پرایمر استفاده کنید اینکار باعث می شود که آرایش شما به داخل منافذ نفوذ نکند و ظاهر منافذ شما کوچک تر به نظر برسد. فقط دقت کنید که از نوعی استفاده کنید که با آرایش و یا فونداسیون آرایش شما سازگار باشد. به طور مثال اگر پایه فونداسیون شما آبی است باید از یک پرایمر برپایه آب(مانند Smashbox Photo Finish Primer Water) استفاده کنید و یا اگر آرایش شما سیلیکونی است باید از یک پرایمر که محتوی سیلیکونی دارد (مانند Benefit Stay Flawless 15-Hour Primer) استفاده کنید.
اگر نمی دانید مواد آرایشی شما از چه نوعی است در مواد اولیه آن نگاه کنید: آن هایی که به cone-methicone و یا siloxane ختم شده اند به معنی فرمول سیلیکونی است و مابقی بر پایه آب هستند.

مرحله ۴- استفاده استراتژیک از آرایش
پس از استفاده از پرایمر، فونداسیون خود را با استفاده از یک برس و یا اسفنج به صورت یک لایه هموار بر روی پوست اضافه کنید. برای اینکه ظاهر ساده و طبیعی آرایش خود را حفظ کنید می توانید برس خود را با آب و یا اسپری آبرسان مرطوب کنید. در پایان کمی از پودر پایان دهنده بی رنگ(مانند MAC Prep + Prime Transparent Finishing Powder ) را به آرایش خود اضافه کرده تا هر چه بیشتر منافذ را محو کنید و پوست زیباتر به نظر رسد.
 
آبی‌روز
برچسب ها: استراتژیک ، ماسک ، پوست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: