کد خبر: ۶۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 30
شفا آنلاین:میر سعید قاضی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا مبتلا به آسم هستند، گفت: طی ده سال اخیر حدود ۵۰ درصد افزایش شیوع در آن دیده شده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید بهرام میر سعید قاضی فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی  با بیان اینکه آسم یک بیماری مزمن التهابی و انسدادی راههای هوایی ریه است که باعث صرف هزینه زیادی جهت مراجعات مکرر به خصوص در فصل سرد در کودکان می‌گردد، گفت: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در حدود سیصد میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا بوده و طی ده سال اخیر حدود ۵۰ درصد افزایش شیوع در آن دیده شده است. 

وی با اشاره به اینکه تشخیص به موقع و هرچه زود‌تر باعث کاهش صدمات و عوارض این بیماری می‌گردد، تصریح کرد: آموزش به والدین کودک و مبتلایان بزرگسال از نظر شروع درمان به موقع در موارد عود بیماری و ارتباط منظم آن‌ها با پزشک معالج و راههای پیشگیری از نظر کنترل عوامل محیطی و بروزدهنده بیماری از نکات ضروری می‌باشد. 

این فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی ادامه داد: انجام تست‌های آلرژی مثل تست خراشی پوستی در موارد خاصی مانند همراهی آلرژی بینی و اگزمای پوستی و آلرژی غذایی لازم است و در کودکانی که فقط با عفونت‌های ویروسی عود بیماری دارند و هیچگونه زمینه بیماریهای گفته شده همراه ندارند ضرورت ندارد ولی انجام تست تنفسی به شکل دوره‌ای در زمانهای عود بیماری و استفاده از نفس سنج (pick flowmeter) توسط والدین لازم است. 

وی با بیان اینکه باید برگشت اسید معده به مری را که در این بیماران شایع است در نظر داشت و درمان همزمان آن را توصیه نمود، تصریح کرد: شیوع بیماری آسم در کشور ما نیز طبق مطالعات انجام شده قابل توجه می‌باشد و در تهران در حدود ۳۵ درصد پیش بینی می‌شود. 

دکتر قاضی در پایان با اشاره به اینکه در دسترس بودن داروهای مربوطه و تحت پوشش بیمه کامل بودن این افراد با توجه به مسایل گفته شده به کمک دولت‌ها ضروری می‌باشد، خاطرنشان کرد: آموزش ادواری پزشکان عمومی و متخصصین کودکان و داخلی در جهت شناخت به موقع بیماری و موارد ضروری معرفی این بیماران به متخصصین آسم و آلرژی در قالب سمینار‌های تخصصی همانند سمینار اخیر در بیمارستان بهرامی راهگشا می‌باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: