کد خبر: ۶۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 30
شفاآنلاین-سلامت>همایش>چشم پزشکی> رییس بیمارستان فارابی با بیان اینکه دانش چشم پزشکان و متخصصان ایرانی هم سطح با متخصصان کشورهای پیشرفته است، افزود: در برخی موارد مانند درمان قوز قرنیه تجربه و توان متخصصان ایرانی بالاتر از پزشکان آمریکایی است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمود جباروند روز چهارشنبه درآستانه برگزاری بیست و یکمین سمینار چشم پزشکی فارابی با بیان این مطلب اظهار کرد: در مواقعی که به دلیل بیماری، ضخامت قرنیه کاهش می یابد مقاومت آن در مقابل فشار داخل چشم کاهش یافته و به سمت جلو قوز برمی دارد که به این عارضه قوز قرنیه گفته می شود.

وی افزود: در گذشته برای درمان این بیماری از لنزهای سخت استفاده می شد که برخی مواقع برای بیمار غیرقابل تحمل بود و به ناچار عمل پیوند قرنیه صورت می گرفت، به گونه ای تعداد پیوندهای قرنیه به علت بیماری قوز قرنیه بالاتر از موارد دیگر بود.

جباروند ادامه داد: در حال حاضر از دو روش اشعه UV ایکس و نصب حلقه هایی بر روی قرنیه به نام حلقه قرنیه استفاده می شود.

وی با بیان اینکه قوز قرنیه افت کمی و کیفی دید را کاهش می دهد، افزود:حلقه های قرنیه از پیشرفت قوز قرنیه و کاهش دید جلوگیری می کند.

رییس بیمارستان فارابی اظهار کرد: برخی پزشکان معتقدند که برای درمان قوز قرنیه باید از روش تابش اشعه UV ایکس و حلقه های قرنیه همزمان استفاده کرد و برخی دیگر معتقدند که باید از هر کدام از این روش های در دو مرحله جداگانه و با فاصله زمانی معین استفاده کرد.

جباروند با بیان اینکه استفاده از حلقه های قرنیه از 15 سال پیش در سطح دنیا و ایران آغاز شده است، ادامه داد: در سمینار فارابی پزشکان در مورد روش های مورد نظر خود بحث و تبادل نظر می کنند تا در نهایت با ارایه استدلال های قوی روش بهتر انتخاب و برای درمان بیماران به کار گرفته شود.

دکتر فرزاد پاکدل فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیم چشم نیز در این نشست به معرفی رشته جراحی پلاستیک و ترمیم چشم پرداخت و گفت: این رشته دارای چهار بخش زیبایی شامل پلک ها و ابروها و قسمت میانی و فوقانی چشم، سیستم اشکی چشم که از اطراف چشم آغاز و به داخل بینی ختم می شود، رفع عارضه های داخل حفره چشم که در اثر ضربه یا مشکلات مادرزادی ایجاد شده است و تومورهای داخل چشم، اطراف چشم، پوست صورت، اطراف ابروها و گونه ها می شود، است.

وی در مورد تزریق ژل و چربی و روش بوتاکس به منظور جوان سازی اطراف چشم و عوارض آنها گفت: ناحیه اطراف چشم ها و صورت از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و تزریق این مواد به ویژه در اطراف چشم ها باید به دست متخصصانی باتجربه که اطلاعات کافی در مورد چشم و اعصاب چشم و صورت دارند، انجام گیرد.

پاکدل ادامه داد: تزریق ژل یا چربی در صورتی که به درستی صورت نگیرد می تواند عوارضی مانند کاهش دید، دوبینی، افتادگی پلک ها و در مواردی بسیار نادر سبب بروز نابینایی شود.

وی گفت: روش بوتاکس خطر بروز نابینایی را ندارد اما مانند دو روش دیگر می تواند منجر به دوبینی، کاهش دید یا افتادگی پلک ها شود.

بیست و یکمین سمینار چشم پزشکی فارابی به همراه سمینار چشم پزشکی ترجمانی از 16 تا 18 اردیبهشت ماه جاری در هتل المپیک برگزار می شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
0
hi.i have a question :who is the best physician of eye in tehran?
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: