کد خبر: ۶۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 28
شفاآنلاین:دیابت>غربالگری>احتمال ابتلای زنان مبتلا به دیابت به سرطان پیشرفته سینه بیشتر است و به همین خاطر باید روش های غربالگری تشخیص زودتر سرطان سینه در این قبیل افراد با دقت بیشتری انجام شود.
به گزارش شفا آنلاین،طبق یافته های یک مطالعه جدید توسط موسسه علوم ارزیابی بالینی کانادا، احتمال ابتلا زنان دیابتی به سرطان های پیشرفته سینه بیشتر می شود و به همین خاطر در این دسته از افراد باید روش های غربالگری برای تشخیص زودتر سرطان سینه بسیار با دقت بیشتری انجام شود.

این نتایج براساس مطالعه بیش از ۳۸ هزار زن با سن ۱۰۵-۲۰ سال بدست آمد که در سال های ۲۰۱۲-۲۰۰۷ در آنها تشخیص سرطان پیشرفته سینه داده شد. تقریبا ۱۶ درصد این زنان به دیابت مبتلا بودند.

همین مطالعه نشان داد که احتمال زنده ماندن، پنج سال بعد از تشخیص سرطان پیشرفته سینه در زنان دیابتی ۱۵ درصد کمتر از زنانی است که به دیابت مبتلا نیستند.

محققان همچنین مشاهده کردند که مبتلایان به سرطان پیشرفته سینه که دیابتی هم بودند به نسبت دیگر افراد تومورهای بزرگتری داشتند و احتمال انتشار سرطان آنها به دیگر مناطق بدن در هنگام تشخیص سرطان بیش از افراد دیگر بود. بررسی ها نشان داده است که زنان مبتلا به دیابت متاسفانه کمتر از دیگر زنان از ماموگرافی استفاده می کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: