کد خبر: ۵۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 27
شفاآنلاین:طب سنتی>پاکسازی> یک کارشناس طب سنتی نشانه‌های خستگی بدن را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین،سید جواد علوی درباره پاکسازی در فصل بهار اظهار داشت: حجامت, فسد و ماساژ درمانی از روش‌های درمانی در طب سنتی است.

افراد در فصل بهار به غبار روبی جسم بپردازند

به گفته وی بهتر است افراد در فصل بهار به غبارروبی جسم بپردازند. البته بهتر است که قبل از حجامت یا فسد افراد با رعایت رژیم‌های پاکسازی ابتدا بدن را از مواد زائد پاکسازی کرده تا حجامت یا فسد تاثیر بهتری بر بدن بگذارد.

در فصل بهار افراد بیشتر بیمار می‌شوند

این کارشناس طب سنتی افزود: در فصل بهار هوا گرم است و خود این مسئله موجب رقیق شدن خون می‌شود و خون از غلظت در می‌آید, مواد زائد در خون به حرکت در می‌آید و به همین دلیل در فصل بهار افراد بیشتر بیمار می‌شوند.

فرق حجامت با فسد

علوی گفت: برخی افراد مواد زائد در مویرگ‌هایشان وجود دارد که برای این افراد حجامت بهتر است ولی برخی دیگر در شریان‌ها یا رگ مواد زائد تجمع دارد و برای این افراد فسد بهتر است.

نشانه‌های تجمع مواد زائد در مویرگ‌ها

وی ادامه داد: افرادی که در مویرگ‌هایشان مواد زائد تجمع دارد فرد همیشه از خستگی شانه ها یا پشت بدنش شکایت دارد و این حالت بعد از غذا خوردن بیشتر می‌شود. تجمع مواد زائد در بدن از نشانه‌های خستگی است و خون این افراد غلیظ است.

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: اگر کسی قصد انجام حجامت را دارد بهتر است مدتی قبل از انجام حجامت دمنوش آویشن و عناب را روزی چند مرتبه مصرف کند تا خون رقیق تر شده و فرد به از حجامت حال بهتری داشته باشد.

علوی خاطرنشان کرد: غلظت خون عامل بروز واریکوسل, بواسیر و ... می‌شود، همچنین کم خوری سرآمد درمان است. افراد بهتر است در فصول گرم مانند بهار غذا کمتر مصرف کنند.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: