کد خبر: ۵۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 27
شفا آنلاين:سلامت>زیبایی-در حال حاضر از روش‌های متعددی برای برداشتن موهای زائد بدن استفاده می‌شود که شامل شیو کردن با استفاده از تیغ، اپیلاسیون، کرم‌های موبر، بند انداختن، واکس با شمع و حتی لیزر و الکترولیز است. برداشتن موهای زائد با استفاده از وکس طرفداران زیادی دارد و به‌صورت گسترده‌ای در سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها انجام می‌شود. البته این روش نیز دارای مزایا و معایبی است.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر فریده دهقانی با اشاره به این مسئله گفت: «ازآنجایی‌که در این روش موها از ریشه خارج می‌شوند، فواصل رشد موها طولانی‌تر بوده و در برخی افراد ممکن است چند هفته طول بکشد تا موها مجدداً رشد کنند و این یک مزیت استفاده از وکس محسوب می‌شود ولی با این حال به دلیل اینکه موها در روش فوق با فشار کنده می‌شوند جوش‌های چرکی متعددی ممکن است ایجاد شود که برای درمان آن‌ها آنتی‌بیوتیک‌های موضعی و در صورت لزوم آنتی‌بیوتیک خوراکی استفاده می‌شود.»


وی در ادامه همچنین توضیح داد: «علاوه بر این، خطر انتقال عفونت‌های ویروسی از قبیل تبخال و زگیل، عفونت‌های قارچی و میکروبی وجود دارد. بنابراین انجام وکس باید در آرایشگاه‌هایی که از نظر بهداشتی مطمئن هستند، صورت بگیرد.»


این متخصص پوست و مو تاکید کرد که استفاده از وسایل یکبار مصرف توسط فردی که وکس را انجام می‌دهد، پوشیدن دستکش و شستن دست‌ها خطر انتقال عفونت‌ها را کاهش می‌دهد.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با هشدار به افراد مبتلابه دیابت که خطر ابتلا به عفونت در آن‌ها بیشتر است، عنوان کرد: «در افراد دیابتی، افراد مبتلابه نقص ایمنی یا کسانی که در آن‌ها پیوند اعضا صورت گرفته، خطر ابتلا به عفونت‌ها به دنبال استفاده از وکس بالاتر است. همچنین در افرادی که برای درمان جوش‌های پوستی تحت درمان با داروی آکوتان قرار دارند به دلیل خشکی پوست ناشی از مصرف دارو شانس بروز زخم‌های پوستی و عفونت بالاتر است، بنابراین برداشتن موها با استفاده از وکس در این افراد توصیه نمی‌شود.»




سلامانه




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: