کد خبر: ۵۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 27
شفا آنلاين:سلامت>دانستنی ها-متخصصان هشدار دادند، خواباندن کودک در صندلي مخصوص کودکان در خودرو مي تواند مرگ آور باشد.

به گزارش شفا آنلاين،اين امر شامل هر نوع وسيله حمل کودک که مي تواند در آن بخوابد از جمله کرير، گهواره، روروک و ... مي شود.


نتايج بررسي ها نشان مي دهد، کودکاني که در اين نوع وسايل به خواب مي روند، در معرض خطر خفگي قرار مي گيرند. محققان آمريکايي سابقه مرگ 47 نوزاد را بررسي کردند که در اواسط سال 2004 تا اواخر سال 2004 در پي نشستن در اين نوع وسايل رخ داده بود. دوسوم موارد مربوط به صندلي خودرو بود و 52درصد موارد مرگ بر اثر خفگي به علت بند صندلي مخصوص کودک بود.

بقيه موارد مرگ در کوله بچه، کرير و کالسکه اتفاق افتاد. فاصله زماني از آخرين بار که والدين کودک را زنده ديدند تا زمان فوت، بين 4 دقيقه تا 11 ساعت بود. در يکي از اين حوادث، کودکي 11 ماهه با شيشه شير در دست روي صندلي مخصوص خودرو به خواب رفته بود. کمربند قسمت سينه بسته شده بود اما قسمت پايين آزاد بود. کودک هنگام خواب در صندلي ليز خورده و بند آن باعث خفگي وي شده بود. متخصصان و کارشناسان هشدار مي دهند که هرگز نبايد نوزاد را در اين وسيله بدون نظارت رها کرد اگر کودکي در صندلي درست قرار بگيرد و بندها درست بسته شود، کمتر در معرض خفگي قرار مي گيرد.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: