کد خبر: ۵۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 24
شفا آنلاین:پژوهش‌ها نشان می‌دهند که روماتیسم مفصلی علاوه بر اینکه مفاصل بدن را درگیر می‌کند، ‌بلکه با بیماری‌های قلبی و ریوی و برخی دیگر از نارسایی‌ها، در ارتباط نزدیک است.
به گزارش شفا آنلاین،علی فرزادی‌فر فوق‌تخصص روماتولوژی  اظهار داشت: روماتیسم مفصلی هنگامی بروز می‌کند که سیستم ایمنی بدن به بافت‌های مفاصل حمله کرده و آنها را تخریب می‌کند.

وی با بیان اینکه در نتیجه ابتلا به روماتیسم مفاصل متورم، خشک و دردناک و در مراحل بعدی بدشکل می‌شوند، تأکید کرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهند که روماتیسم مفصلی علاوه بر اینکه مفاصل بدن را درگیر می‌کند، بلکه با بیماری‌های قلبی و ریوی و برخی دیگر از نارسایی‌ها، در ارتباط نزدیک است.

فرزادی‌فر گفت: چشم‌ها و عروق خونی نیز در نتیجه ابتلا به روماتیسم مفصلی، ممکن است دچار مشکل و حتی آسیب شوند.

وی با اشاره به اینکه در روماتیسم مفصلی احساس خستگی همراه با بزرگی غدد لنفاوی، تب خفیف، کاهش یا فقدان اشتها و کاهش وزن دیده می‌شود، یادآور شد: دست‌ها، انگشتان، مچ دست، مچ پا، آرنج و زانو بیش از سایر قسمت‌های بدن دچار روماتیسم مفصلی می‌‌شوند.

فرزادی‌فر خاطرنشان کرد:  اگرچه تاکنون علت دقیق روماتیسم مفصلی کشف نشده است، اما برخی از عوامل نظیر الگوهای نادرست زندگی نظیر فعالیت‌های نامناسب شدید مفصلی، افزایش سن و عوامل ژنتیکی، می توانند موجب تحریک سیستم ایمنی بدن شده و از این طریق خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی را افزایش دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: