کد خبر: ۵۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 21
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاين-همزمان با طرح سوال های مخاطبین شفاآنلاین ،چند تن ازپزشکان متخصص به سوال های مطرح شده پاسخ دادند.
من حدود یک ماه پیش با همسرم نزدیکی داشتم و بعد پریودم 4 روز عقب افتاد اول نگران شدم که حامله باشم ولی با پریود شدن نگرانیم برطرف شد ولی متاسفانه الان دوره قاعدگیم خیلی طولانی شده و روز چهاردهمه! چه مشکلی میتونه برام پیش اومده باشه؟؟لطفأ مرا راهنمایی کنید. تشکر

پاسخ: دکتر فرشته دانشمند/ جراح و متخصص زنان و زایمان

مخاطب گرامی شما ابتدا باید آزمایش خون حاملگی و سونوگرافی از تخمدان و رحم انجام دهید در صورتی که جواب آزمایش منفی بود یا کیست داشتید باید از قرص های جلوگیری از بارداری به مدت 21 شب به صورت مرتب استفاده کنید البته نه به منظور جلوگیری از حاملگی بلکه برای بندآمدن خونریزی.

اما اگر جواب آزمایش شما مثبت بود و اما الان دچار خونریزی هستید اختمالأ یعنی حامله بوده اید و الان در حال سقط کردن هستید و یا حاملگی خارج از رحم نیز رخ داده است. برای اطمینان بیشتر بهتر است که به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید.

سوال :سلام خسته نباشید من پسری 4ساله دارم که دندون هایش رو خیلی روی هم فشار میده به حدی که نمی زاره ما بخوابیم، موقع خواب، هم نوازشش می کنم، هم قصه می خونم و هم در طول روز اذیتش نمی کنیم اما باز هم دندون قروچه می کنه. لطفا راهنمایی ام کنید و بفرمایید پیش چه دکتری باید ببرمش؟

پاسخ: دکتر پریسا مهراشتیاق/ دندانپزشک کودک و نوجوان

مخاطب گرامی دندان قروچه علل بسیار متفاوتی دارد که تمامی آنها نیازمند بررسی است، ابتدا برای بررسی وضعیت کم خونی کودک باید آزمایش کامل خون و آزمایش انگل هم انجام شود. وجود دندان های پوسیده هم می تواند عامل بروز دندان قروچه باشد. حال در صورت بررسی تمام موارد و درمان دندانی در دهان، همچنان مشکل دندان قروچه نیز ادامه یافت احتمالأ مربوط به قضیه روحی کودک می شود زیرا کودکان درون گرا استرس های خود را بروز نمی دهند و شب هنگام از این طریق نیز تخلیه می شوند.

دندان قروچه های شدید موجب سایش دندان ها می شود بنابراین لازم است شب هنگام از نایت گایت استفاده شود تا اثرات سوء مصرف بر دهان نیز نگذارد. کاربر گرامی شفا آنلاین شما برای حل این مشکل باید به یک دندانپزشک کودک مراجعه فرمایید.


سوال :سلام حدود چند سالي هست دچار ريفلاكس معده هستم از ٦سال قبل دردي زير دنده سمت راست دقيقا زير قفسه سينه بشدت اذيت ميكند بعد از مطالعه مطلب شما تا حدودي متوجه بيماريم شدم و اين كه به احتمال زياد دچار فيبروز ريه هستم سرفه ها خلط آور و بعضا در هنگام شب كه بيدار ميشم لخته كوچك خون در بزاق ميبينم به کدام بیمارستان مراجعه کنم لطفأ مرا راهنمایی کنید.

پاسخ: مخاطب گرامی شما می توانید به بیمارستان آتیه و کلینیک دکتر بنی اقبال مراجعه فرمایید.

تلفن بیمارستان آتیه: 88367234- 88367231


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: