کد خبر: ۵۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 22
شفاآنلاین_سلامت >پوست ومو>اگر به پوست خود و طراوت و زیبایی آن اهمیت می‌دهید، مطلب زیر را در مورد این پاک‌کننده‌ی طبیعی از دست ندهید.

به گزارش شفاآنلاین،استفاده از فوم‏های پاک کننده و شیرپاک‏ کن‌ها در کنار مزایایی که دارد، معایبی هم دارد که از جمله آنها خشکی، ایجاد حساسیت و از بین رفتن لایه اسیدی مفید در پوست است که عملکرد طبیعی پوست را با مشکل مواجه می‌کند. 
در این صورت پیدا کردن یک لوسیون پاک کننده مناسب، ضروری به نظر می‌رسد. خیلی از مواد طبیعی اطراف ما قابلیت تبدیل شدن به یک پاک کننده سالم و بدون ضرر را دارند. سرکه سیب  و عرق رازیانه نمونه‌ی قابل دسترسی هستند که احتمالا همین حالا در آشپزخانه شما منتظر تبدیل شدن به یک پاک‌کننده طبیعی هستند.
در مورد استفاده ازاین پاک کننده‌ی طبیعی پوست نظر دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی  و دکتر فاطمه حسین‌زاده، متخصص پوست و مو را در این مطلب بخوانید.


سرکه سیب و عرق رازیانه 
ترکیب سرکه سیب و عرق رازیانه یک ترکیب فوق‌العاده برای پاکسازی پوست است.سرکه سیب چربی‌های مفید در پوست را حفظ می‌کند و «PH» آن را متعادل می‌سازد؛ علاوه بر این به کاهش لکه‌ها و دانه‌های قرمز روی پوست کمک می‌کند. رازیانه نیز سرشار از هورمون‌های زنانه (استروژن) است و طبیعتی گرم دارد. رازیانه روی پوست اثر پاک کنندگی، ضد عفونی‌کننده و روشن کنندگی دارد و باعث از بین رفتن کبودی دور چشم می‌شود. کافی است مقدار مساوی از سرکه سیب و عرق رازیانه را با هم مخلوط و در یک ظرف شیشه‌ای در بسته نگهداری کنید. اگر پوست شما حساس است، مقدار سرکه را کمتر کنید. فراموش نکنید از این ترکیب به دلیل وجود سرکه در اطراف چشم استفاده نکنید و پنبه آغشته به ترکیب را چند بار روی صورت بمالید.

متخصصان چه می‌گویند؟ 
 ترکیب سرکه سیب و عرق رازیانه به دلیل جلابخش بودن سرکه و اسانس خوب عرق رازیانه ترکیب مناسبی است. عرق رازیانه به ترشح هورمون زنانه کمک می‌کند و می‌تواند باعث شادابی پوست شود. این ترکیب پتانسیل خشک کردن پوست را دارد، پس فراموش نکنید که حتما بعد از استفاده، از مرطوب‌کننده‌هایی مثل روغن بادام شیرین، روغن کنجد یا روغن زیتون تازه استفاده کنید.

فراموش نکنید که:  
- در انتخاب پاک‌کننده دقت کنید تا با نوع پوست و طبع شما سازگاری داشته باشد و به آن حساسیت ندهید.
- پاک‌کننده باید حداقل 30 ثانیه روی پوست بماند تا ناخالصی و چربی‌ها را پاک کند. 
- توجه داشته باشید که پوست آرایش شده را با آب و صابون نشویید چون پوست حالت اسیدی دارد و صابون قلیایی است، قلیا رشته‌های اسیدی روی پوست را می‌شکند و به پوست آسیب می‌رساند.
 - بهترین نوع پاک کننده، حاوی روغن است که بتواند ناخالصی را از روی پوست پاک کند.

استفاده از تونیک بعد از پاک‌کننده 
بعد از استفاده از پاک‌کننده، از تونیک‌های گیاهی استفاده کنید. تونیک هاگردش خون را در ناحیه‌ای که به کار می‌رود، تحریک می‌کنند و باعث تازگی و طراوت پوست می‌شود.
 تونیک سیب:
یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با 5/1 فنجان آب مخلوط کنید و با پنبه روی صورت خود بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید.  
تونیک گوجه:
 یک تکه گوجه فرنگی خام را روی پوست خود بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید. توجه داشته باشید که طبع شما به گوجه فرنگی حساس نباشد.  
 تونیک خیار:
آب دو عدد خیار را بگیرید و بجوشانید. کف حاصله را‌بردارید و پس از سرد شدن آن را روی صورت خود ماساژ دهید.

 

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: