کد خبر: ۵۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 21
دبیر علمی کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی خبر داد:
شفاآنلاین:سلامت>عمل جراحی>دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی ( لاپاراسکوپی ) از انجام ۱۲ عمل جراحی در این کنگره توسط متخصصان داخلی و خارجی خبرداد و گفت: دو عمل از اعمال جراحی برای نخستین‌بار در خاورمیانه انجام می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،وحید حسینی صبح امروز در کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی با بیان اینکه در این کنگره 12 عمل جراحی انجام می شود اظهار داشت: این اعمال جراحی به صورت زنده برای آموزش شرکت کنندگان در سالن کنفرانی پخش می‌شود.

دبیر چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی با اشاره به اینکه دو عمل جراحی در این کنگره برای نخستین بار در خاورمیانه انجام می‌شود افزود: این اعمال جراحی شامل باز کردن مری بسته نوزاد به روش لاپاراسکوپی و برداشتن روده بزرگ و عروق به صورت کامل و به شیوه لاپاراسکوپی بر روی یک بیمار مبتلا به سرطان است.

وی افزود: در این کنگره چهار روزه، متخصصان داخلی و خارجی با شیوه‌های جدید جراحی های کم تهاجمی در تخصص‌های مختلف از جمله جراحی‌های عمومی،کولورکتال،کودکان ، مجاری صفراوی، زنان، یورولوژی و قلب آشنا می‌شوند .

حسینی بیان کرد : در جراحی‌های کم تهاجمی، بدون باز کردن، بیمار مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد که در این روش فرد جراحی شده سریع‌تر و با هزینه، عوارض و درد کمتر به زندگی عادی باز می‌گردد .

استاد بخش جراحی کولورکتال دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود : بازکردن مری بسته نوزاد که یکی از ناهنجاری‌های مادرزادی است که توسط یکی از جراحان سوئیسی و تیم جراحی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روزهای برگزاری کنگره انجام و به صورت زنده برای شرکت کنندگان پخش می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اظهار داشت : دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه جراحی‌های کم تهاجمی در کشور پیشتاز است به گونه‌ای که این دانشگاه علاوه بر انجام جراحی‌های پیشرفته لاپاراسکوپی به تربیت فلوشیپ نیز در این زمینه می‌پردازد .

وی با بیان اینکه تعدادی از متخصصان شرکت کننده در این کنگره ، ایرانیانی هستند که مقیم سایر کشورها هستند بیان داشت: برنامه ما  تعامل بیشتر با این جراحان برای پیشرفت علمی اساتید دانشگاه در شیراز  است.

  چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی تا سوم اردیبهشت‌ماه در شیراز ادامه دارد.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: