کد خبر: ۵۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 20
شفا آنلاين:روانشناسی>ازدواج-مي‌خواهيد ازدواج شاد و موفقي داشته باشيد؟ به نظرتان چه عاملي مي‌تواند در خوشبختي شما و شادي‌تان در زندگي مشترک نقش داشته باشد؟ آيا تا به حال به نقش مهم پول و خرج و مخارج زندگي مشترک و تاثير آن بر شادي زوج‌ها فکر کرده‌ايد؟

به گزارش شفا آنلاين،، نه، اشتباه نکنيد، منظورمان اين نيست که محققان کشف کرده‌اند که براي شاد بودن بايد پول زيادي خرج کنيد، اتفاقا برعکس.


اين‌بار محققان دانشگاهي به شما پيشنهاد مي‌کنند با برگزاري يک مراسم ازدواج کم‌خرج و کم‌هزينه شادي را به خودتان هديه دهيد. اين بررسي را 2 اقتصاددان در دانشگاه اموري انجام داده‌اند و نتايج حاکي از آن است که هرچقدر پول کمتري براي خريد مراسم ازدواج به‌ويژه حلقه خرج کرده باشيد، احتمال اينکه در آينده از همسرتان جدا شويد کمتر است! البته در اين پژوهش، به دلايل اين پديده پرداخته نشده، اما پروفسور هوگو ميالون که در نگارش اين پژوهش همکاري داشته است، در توضيح دليل شادي زوج‌هايي که ازدواج کم‌هزينه داشته‌اند ، مي‌گويد: «احتمالا مي‌توان اين پديده را ناشي از خلقيات و خصوصيات اخلاقي زوج‌هايي دانست که چنين ازدواجي را انتخاب مي‌کنند و اينکه چطور مکملي براي همديگر هستند.»


زندگی مثبت



برچسب ها: راز ، ازدواج شاد ، زوج ، پول
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: