کد خبر: ۵۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
شفا آنلاین:30 تا 60 درصد موارد ابتلا به آرتروز، با رعایت الگوهای صحیح غذایی قابل پیشگیری هستند و این موضوع باید از دوران جوانی و حتی قبل از آن مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد تکبیری  افزود: شاید بتوان گفت که مصرف غیراصولی موادغذایی، یکی از عوامل اصلی و شاید مهمترین عامل بروز بیماری‌هایی نظیر آرتروز است. 

وی گفت: وقتی مصرف غذاهایی نظیر چربی‌ها، مواد شیرین و شور بیشتر شده و در مقابل مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها کاهش می‌یابد، در آن صورت باید نگران بیماری‌هایی مانند آرتروز و التهاب و ساییدگی مفاصل نیز بود. 

تکبیری با بیان اینکه اغلب موارد آرتروز با تغذیه‌های اصولی قابل کنترل یا پیشگیری است، تأکید کرد: 30 تا 60 درصد موارد ابتلا به آرتروز، با رعایت الگوهای صحیح غذایی قابل پیشگیری هستند و این موضوع باید از دوران جوانی و حتی قبل از آن مورد توجه قرار گیرد. 

وی یادآور شد: برخی این طور تصور می‌کنند که چون بیماری آرتروز معمولا در بین افراد سالمند بروز می‌کند، به همین دلیل تا زمانی که به سنین سالمندی نزدیک شده‌ایم، لازم نیست از عوامل خطر این بیماری پیشگیری کنیم که البته این تصور کاملا نادرست است. 

تکبیری خاطر نشان کرد: کاهش سن ابتلا به آرتروز و شیوع این بیماری در سنین قبل از سالمندی نشان می‌دهد که عوامل خطر آرتروز مانند چاقی و اضافه وزن، تغذیه نامناسب، عدم تحرک بدنی و فعالیت‌های ورزشی و بدنی سنگین و غیراصولی، در هر سنی می‌تواند موجب آسیب مفاصل بدن شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: