کد خبر: ۵۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
شفا آنلاین:مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: عفونت بیمارستانی امری اجتناب ناپذیر است ولی خبر مرگ نوزادان نارس به دلیل عفونت واقعیت ندارد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر بهنام شباب مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص خبری مبنی بر سهل انگاری در بیمارستان امام خمینی تهران که منجر به به از بین رفتن ۹ نوزاد شده است، ضمن تکذیب این خبر گفت: بخش ان آی سی یو در بیمارستان امام خمینی که ویژه نگهداری نوزادان نارس و نیازمند مراقبتهای ویژه است، اغلب نوزادانی در آن بستری می‌شوند که با مشکلات فراوانی مواجه بوده و از این رو حتی از سایر شهر‌ها به ا ین بخش از بیمارستان امام خمینی برای مراقبتهای بیشتر ارجاع داده می‌شود. 

وی افزود: طبیعی است آمار مرگ و میر در این بخش نسبت به سایر بیمارستان‌ها در طول سال بیشتر باشد و آن هم به دلیل مشکلات ارگانیک نوزادان بستری است، همچنین در این بخش امکان عفونت بیمارستانی بسیار بالاست و از این رو کنترلهای مداومی صورت می‌گیرد و به منظور پیشگیری از وقوع عفونت برای مدتی بخش تعطیل و با گندزدایی، تعویض تشک و استریل و ضدعفونی کردن، بخش مجددا راه اندازی می‌شود که این امر هم به تشخیص کمیته‌ای صورت می‌گیرد. 

دکتر بهنام شباب یادآور شد: اخیرا هم گزارشی مبنی بر احتمال عفونت در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان داشتیم که بلافاصله با دستور کمیته بخش تعطیل و نسبت به از بین بردن کلونی‌های احتمالی عفونت اقدام شد که این مسئله امری کاملا عادی است. 

وی با تاکید بر اینکه عفونت بیمارستانی امری اجتناب ناپذیر است، از گزارش لحظه به لحظه موارد مشکوک و اقدام فوری از سوی همه بیمارستان‌ها به عنوان اقدامی معمول یاد کرد که به آن توجه جدی می‌شود. 

دکتر شباب عنوان کرد: در بخشهایی که در آن بیماران با ریسک بالا هستند و حتی در بیمارستان امام که به نوعی آخرین محل برای مراجعه و انتقال مادران و نوزادان با شرایط خاص و پر ریسک است، طبیعی است عفونت بیمارستانی نیز ممکن است اتفاق بیفتد و موارد فوتی نیز گزارش شود که در پیشرفته‌ترین مراکز درمانی هم این اتفاق امر غیر عادی نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: