کد خبر: ۵۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
شفا آنلاين-یک متخصص تغذیه در امور سرطان گفت: مصرف روزانه 5 نوبت میوه و سبزی باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،سیدحسین داودی گفت: انواع میوه و سبزی تازه، انتخاب بهتری نسبت به آب‌میوه یا آب سبزی تازه، مکمل‌ها و یا عصاره‌های غذایی هستند. انتخاب سبزی‌ها و میوه‌های متنوع باعث دریافت ویتامین و مواد معدنی متفاوت می‌شود.

وی افزود:‌بنابراین در انتخاب این خوراکی‌ها حتماً رنگ‌های متنوع را باید در نظر گرفت و روزانه مصرف کرد. مثلاً در رنگ قرمز گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی، هندوانه، فلفل قرمز،‌در رنگ نارنجی هویج، پرتغال، کدو تنبل و در رنگ زرد آناناس، ذرت شیرین، موز، فلفل زرد،‌در رنگ سبز اسفناج، نخود،‌گلابی، کیوی کاهو و خیار و در رنگ ارغوانی بادمجان و انگور مناسب هستند.

وی گفت:‌همچنین سبزی‌هایی از خانواده کلم که شامل کلم‌برگ، گل‌کلم، کلم بروکلی و کلم پیچ می‌شود دارای مواد شیمیایی سولفورآفان است که در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بر اثر مواد سرطان‌زا به بدن کمک می‌کند.

وی گفت: مصرف حداقل 5 نوبت در هفته از خانواده کلم ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات شود. در این افراد مصرف خانواده کلم از گسترش بیماری نمی‌کاهد و درمانش نمی‌کند اما برای سلامتی کلی فرد مفید است و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.



فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: