کد خبر: ۵۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
دبیر کمیسیون انجمن های علمی وزارت بهداشت درگفتگو باشفاآنلاین:
شفا آنلاین- دبیرکمیسیون انجمن های علمی وزارت بهداشت درباره سریال"درحاشیه" گفت: پزشکان نباید نسبت به این سریال غیرکارشناسانه و فاقد ارزش حساسیت نشان دهند.

دکتر علیرضا استقامتی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در واقع"درحاشیه" شبه طنز است.حال آنکه اگر قرار بر ساختن طنز در رابطه با پزشکان باشد باید از افراد متبحر و با تجربه در حوزه پزشکی ، نقدهای وارده مورداستفاده قرارگیرد.

وی ادامه داد: قدر مسلم خدمات ارایه شده در حرفه پزشکی دربخش های  مختلف مانند مطب ها، کلینیک ها، ساعت های متفاوت در اورژانس ها، بیمارستان ها و...  مورد نقد است اما نباید مورد تمسخر و لودگی قرارگیرد.

وی با اشاره به این که سریال" در حاشیه" جهت دار و در راستای تخریب جامعه پزشکی  فعالیت می کند، به شفا آنلاین گفت: البته برخی هم از آن خوششان می آید، اما سوال اینجاست که آیا این خنداندن به نفع جامعه است؟ آیا بعد از ایجاد بی اعتمادی نسبت به جامعه پزشکی در نهایت مردم ما از آن سود می برند؟

استقامتی بیان کرد: چنین کارهایی به عقیده من تا اندازه ای بی ارزش است که نباید نسبت به آن حساسیت نشان داد.بدون شک سازندگان وعوامل این قبیل فیلم وسریال ها توسط ازاین طریق منبع درآمد دارند پس بگذاریم کار کنند و در آمد داشته باشند. بالاخره نباید بیکار بمانند دیگر، چون مدتی بیکار بوده اند.

عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون ریز ایران خاطرنشان کرد:البته معتقدم جامعه پزشکی نیازمند نقدهای درونی است که باید به صورت منصفانه و کارشناسانه مورد بررسی قرار داده شوند.

وی با بیان این که ما فقط تیغ حمله را به طرف پزشکان می بریم، اظهار کرد: پزشک هم قابل نقد است و اما اصلاح این امر با مسخرگی، هجمه و لودگی میسر نیست بلکه راهکار خودش را دارد.

‫درحاشیه‬‎ ile ilgili görsel sonucu

استقامتی اذعان کرد:بدون شک با خنداندن مردم درباره مسائل پزشکی،استفاده از لهجه ها یا رفتارهای خاص مشکلات مردم حل نمی شود.اما سوال ما اینجاست که  پس از اتمام این سریال چه چیزی نصیب مردم می شود؟ آیا مشکلات مردم حل خواهد شد؟!

دبیر کمیسیون انجمن های علمی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برخی می گویند 80 درصد مردم این سریال را می بینند اما این آمارها فاقد ارزش است.اما این موضوع اهمیت دارد که پس از سرمایه گذاری برای ساخت یک سریال و گرفتن وقت مردم چه چیزهایی نصیب مردم می شود؟ اما به عقیده من از این تیپ سریال ها چیزی عائد مردم نمی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: