کد خبر: ۵۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 16
شفا آنلاین:براساس مطالعات جدید منتشره، عضو بویایی ارزان قیمتی برای تعیین مولکول‌های سرطان معده طراحی شده است.
به گزارش شفا آنلاین،دانشمندان با استفاده از نانوذرات طلا موفق به تشخیص ترکیبات آلی فرار (VOC) که به طور محسوسی درتنفس بیماران مبتلا به سرطان وجود دارد، شدند.

در یک تکنیک آزمایشگاهی پیچیده و گران قیمت که در مجله GUT  به چاپ رسده است، با استفاده از گاز کروماتوگرافی و اسپکترومتری جرمی و دستگاه های نانو VOC را با میزان استاندارد آن ارزیابی و مقایسه کردند. هر دو روش با دقت برای تشخیص بیماران در معرض خطر سرطان انجام گرفته است. اما دستگاه جدید، ارزانتر، قابل حمل است.

متخصصین سرطان علاقه مند به انجام تست VOC هستند زیرا امکان غربالگری غیر تهاجمی برای بیماری که، متأسفانه، اغلب خیلی دیر تشخیص داده می‌شود را فراهم می کند.
 
برای بیماران مبتلا  و مشکوک به سرطان معده، انجام یک آزمایش تنفسی مفید خواهد بود زیرا  ناراحتی ناشی از آندوسکوپی را از بین می‌برد و باعث صرفه جویی در منابع برای کسانی که به آن نیاز دارند، می شوند.

اما مسئله در دقت و صحت آزمایشات است که - مقدار ثبت شده در هر آزمایش  فقط 10 ذره در هر میلیارد یا کمتر را در یک نمونه از بازدم مشخص می کند.
 
ژان کریستف، متخصص گوارش فرانسه از مرکز بیمارستان دانشگاه در لیون، اظهار داشت: برای احتیاط و اثبات دقت بیشتر نانو ذرات  نیاز به انجام تست‌های بیشتری است.

وی در پایان ادامه داد: این آزمایشات با تایید اینکه آیا شرایط پیشرو منجر به گسترش سرطان می شود یا خیر، انجام درمان‌های غیر ضروری را منتفی می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: