کد خبر: ۵۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 15
شفاآنلاین-عضو گروه ترمیم نوری جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران گفت: فیزیوتراپی در سوختگی بعد از ثابت شدن علائم حیاتی بیمار بسیار ضروری است و می‌تواند نقش پیشگیری از صدمات و درمان داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیامک بشردوست گفت: یکی از مهم‌ترین مداخلات درمانی در سوختگی‌ها که از همان روزهای اول باید اجرا شود، توانبخشی و فیزیوتراپی در سوختگی است. در بیماری که دچار سوختگی شده در مرحله اول که علائم حیاتی‌اش ثابت می‌شود باید عوارض سوختگی را به حداقل رساند و هر چه سریع‌تر درمان‌های فیزیوتراپی را آغاز کرد.

وی افزود: البته این درمان‌ها می‌تواند هم جنبه درمانی و هم پیشگیری داشته باشد. به عنوان مثال در خصوص بیماری که در طی سوختگی قسمتی از پوستش را از دست داده می‌توان با لیزر یا اشعه ماوراء بنفش پوست بیمار را ترمیم کرد.

عضو گروه ترمیم نوری جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران افزود: اغلب در سوختگی‌ها، کوتاهی یا چسبندگی برای بیمار اتفاق می‌افتد که برای جبران این مشکل باید آن موضع را در موقعیت‌های مختلف با دانش آناتومیک مناسب درمان کرد. در این درمان نیز به عنوان یک فرآیند توانبخشی از اسپلینت یعنی محافظت کننده‌ای که از بیرون موضع را می‌کشد، استفاده می‌شود که به تدریج مفصل را به حالت طبیعی بازمی‌گرداند.

بشردوست با اشاره به اینکه بیشتر چسبندگی‌ها در سوختگی‌ حالت خم شدگی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: به عنوان مثال می‌توان به چسبیدن چین ناحیه چانه به قسمت قدامی قفسه سینه یا کوتاه شدن گردن به سمت جلو اشاره کرد. برای پیشگیری از عوارض احتمالی از اسپلینت‌های شبانه استفاده می‌شود، بنابراین به کمک توانبخشی می‌توان از عوارض احتمالی سوختگی پیشگیری کرد.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: