کد خبر: ۵۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 14
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد:
شفاآنلاین-وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه دارو نباید ریسک کنیم و بدون مداخله آن را به بازار بسپاریم بلکه در این حوزه باید دولت در ارزش‌گذاری‌ها دخالت کند و سپردن آن به تبلیغات بازار بی‌مسئولیتی ما نسبت به مردم است.
 به گزارش شفا آنلاین،علی ربیعی در مراسم پنجمین دوره اهدای جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشتی ایران گفت: در گذشته اثربخشی کالا مبنای رضایتمندی مردم بود به طوری که دارویی را با کیفیت می‌دانستند که اثربخشی خوبی داشت اما اکنون احساس اثربخشی وجود دارد و برداشت ذهنی مصرف‌کننده مهم شده است.

وی ادامه داد: اگر سندیکایی دست به کار شود و مفهوم کیفیت را به معنای واقعی آن برگرداند به مصرف کشور کمک کرده است.

ربیعی ادامه داد: باید دستاوردهای چنین همایش‌هایی در انتخاب کالا و میزان کیفیت آن دیده شده و در حوزه سیاست‌ گذاری اثر بگذارد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: نباید در برخی حوزه‌ها مثل دارو ریسک کنیم و بدون مداخله، دارو را به بازار بسپاریم من همیشه مخالف این بوده‌ام که دولت در ارزش‌گذاری چیزی دخالت کند اما در حوزه سلامت نباید به تبلیغات بازار محصولات را بسپاریم چون خطرناک است و دولت باید ورود کند چرا که سپردن آن به بازار بی‌مسئولیتی نسبت به مردم است.

وی گفت: در برخی از حوزه‌ها که اثر کوتاه‌مدت ندارد مانند غذا هزینه‌هایی که جامعه و دولت باید بدهد فقط اقتصادی نیست بلکه هزینه‌های اجتماعی نیز برای مصرف بی‌رویه و نادرست غذا باید پرداخته شود. این هزینه‌های نسلی است که به نسل‌های دیگر هم رفته و بر آنها اثر می‌گذارد.

ربیعی افزود: باید سعی کنیم نهادی مهم برای نشان دادن کیفیت‌ها ایجاد شود تا یک نهاد اطمینان‌بخش به مردم باشد.

وی گفت: صنعت دارو یکی از سه صنعت برتر دنیاست هم اکنون سهم گردش دارو در جهان 11 هزار میلیون دلار در سال است که سهم بازار دارویی کشور 10 هزار و 700 میلیارد تومان است و میزان اشتغالی که حوزه دارو دارد و نقشی که در تولید ملی ایفا می‌کند بسیار اهمیت دارد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: اگر به گونه‌ای کمک کنیم که صنعت داخلی پیشرفت و کند و زمینه صادرات را فراهم کنیم بسیار خوب است چون مصرف دارو در دنیا کاهنده نیست و فزاینده است و با سرمایه‌گذاری می‌توانیم روی کیفیت به صادرات کمک کنیم.

ربیعی افزود: باید برای افزایش تولید ملی رابطه معناداری با صادرات برقرار کنیم و اگر بخواهیم در منطقه از فرصت‌های پیش آمده استفاده کنیم و دارو را صادر کنیم باید به کیفیت اهمیت دهیم تا منطقه نیز به اثربخشی محصولات ما اطمینان پیدا کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: