کد خبر: ۵۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 14
شفاآنلاین-معاون مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از واردات یک میلیارد دلاری محصولات آرایشی و بهداشتی به کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر مصطفی اسماعیلی به آمار رسمی واردات محصولات آرایشی و بهداشتی اشاره کرد و افزود: آمار رسمی نشان می دهد سالانه در حدود یک میلیارد دلار نوع محصولات آرایشی و بهداشتی وارد کشورمان می شود.

وی با تاکید بر اینکه آمارهای غیر رسمی واردات محصولات آرایشی و بهداشتی فراتر از آمارهای رسمی است، تصریح کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به عنوان متولی سلامت مردم و جامعه، همواره دغدغه نظارت بر کالاهای سلامت محور را دارد. از همین رو، تلاش کرده با تعامل و همکاری صنوف و دستگاه های نظارتی و اجرایی، از ورود و توزیع محصولات تقلبی و غیرمجاز در سطح بازار کشور خودداری کند.

اسماعیلی ، از بازرسی های میدانی به منظور کنترل سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی خبر داد و گفت: سازمان غذا و دارو همواره بر بازار این قبیل محصولات نظارت دارد. اما، نگرانی ما اصلی ما عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی است که اغلب به صورت دستفروشی انجام می شود.

معاون مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، به مصرف کنندگان این قبیل محصولات توصیه کرد که هرگز سراغ دست فروشان نروند. زیرا، محصولات تقلبی دارای ترکیبات زیان آور برای سلامت مصرف کنندگان است.

اسماعیلی گفت: مردم باید توصیه های وزارت بهداشت را جدی بگیرند و محصولات مورد نیاز خودشان را از مکان های معتبر و مجاز مثل داروخانه ها و فروشگاه هایی تهیه کنند که محصولات استاندارد و مجاز عرضه می کنند.

وی همچنین به برچسب اصالت درج شده بر روی کالاهای سلامت محور اشاره کرد و افزود: این برچسب دارای کد ۱۶ رقمی است که باید با محصول مطابقت داشته باشد و در غیر این صورت می توانند با شماره تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرند و موارد تخلف را گزارش بدهند.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: