کد خبر: ۵۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 13
شفاآنلاین :مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان و جمعیت هلال احمر زمینه‌های مشترک همکاری فراوانی دارند، گفت: این دو مجموعه در حوزه درمان و فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک می‌توانند همکاری بسیار مناسبی داشته باشند.
سازمان تأمین اجتماعی و جمعیت هلال احمر در حوزه‌های درمان و فعالیت‌های اقتصادی همکاری می‌کنند

به گزارش شفاآنلاین از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکترسیدتقی نوربخش در جلسه‌ای با رئیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در حوزه تولید دارو فعالیت گسترده‌ای دارد و بخش قابل توجهی از بازار داروی کشور را در اختیار دارد؛ در این حوزه‌ها زمینه مناسبی برای گسترش همکاری‌ها فراهم است.

وی حوزه بیمه‌‎ای را از دیگر عرصه‌های همکاری سازمان تأمین اجتماعی و جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: در زمینه بیمه‌ای و مخصوصاً در رابطه با بیمه‌شدگان خارج از کشور، امکان همکاری با جمعیت هلال احمر وجود دارد و معایات بدو استخدام و همچنین دریافت خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان با همکاری جمعیت هلال احمر قابل انجام است.

دکتر نوربخش افزود: در رابطه با مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز زمینه‌های مشترک همکاری وجود دارد و تکالیف اجتماعی این دو مجموعه نزدیک به هم است که این امر زمینه گسترش همکاری‌ها را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت رسانی می‌کند، گفت: سازمان تأمین اجتماعی با 80 بیمارستان و 350 مرکز درمانی ملکی به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می‌دهد. در رابطه با درمان غیر مستقیم نیز سازمان تأمین اجتماعی مهمترین خریدار خدمات درمانی در کشور است و 60 درصد هزینه‌های درمانی توسط این سازمان تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مهمترین مأموریت این سازمان را توسعه امنیت اجتماعی دانست و افزود: در سال 93 با وجود تمامی مشکلاتی که از گذشته به این سازمان منتقل شده بود؛ با همت کارکنان و مدیران توانستیم تعهدات سازمان را به نحو مناسب انجام دهیم. در کنار این مسائل افزایش کیفیت خدمات نیز مورد توجه قرار گرفت و وسایل و تجهیزات پزشکی به نحو مطلوب خریداری و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.

دکتر نوربخش افزود: در سال 94 امیدواریم با چشم انداز مثبتی که در اقتصاد ملی وجود دارد شاهد رفع مشکلات اقتصادی و توسعه بیشتر کشور باشیم. بودجه سال 94 سازمان تأمین اجتماعی 59 هزار میلیارد تومان است که این مبلغ توسط واحدهای اجرایی سازمان وصول و هزینه می‌شود به نحوی که دولت در رابطه با این سازمان بزرگ و خدمت سان هیچ گونه دغدغه‌ای ندارد و هرگز باری را بر دوش دولت نگذاشته‌ایم.

دکتر سید امیرمحسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه اهمیت سازمان تأمین اجتماعی با توجه به گستره فعالیت آن روشن است، گفت: این سازمان به 40 میلیون نفر از مردم کشور خدمت رسانی می‌کند و در دولت تدبیر و امید از مسائل و مشکلات گذشته عبور کرده است و با مدیریت صحیح اداره می‌شود به نحوی که نتایج اقدامات انجام شده در این سازمان برای عموم مردم مشخص است.

وی با اشاره به وجود زمینه‌های همکاری مشترک بین سازمان تأمین اجتماعی و جمعیت هلال احمر، گفت: برای ارتقاء همکاری‌ها پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی بین دو مجموعه تشکیل شده و راهکارهای مناسب برای گسترش همکاری‌ها مشخص شود و اقدامات لازم برای توسعه همکاری در دستور کار قرار گیرد.

نجات امینی، معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه امکان همکاری در زمینه دارو را در بین دو مجموعه بسیار مناسب دانست و گفت: و در کارگروه مشترک این مسئله دنبال می‌شود و در رابطه با سرمایه‌گذاری مشترک در داخل و خارج از کشور نیز امکان همکاری وجود دارد.

وی افزود: هولدینگ دارویی سازمان تأمین اجتماعی با جمعیت هلال احمر همکاری خوبی دارد و امکان همکاری مشترک در رابطه با سرمایه‌گذاری در حوزه دارو نیز فراهم است. در رابطه با واردات دارو و تجهیزات پزشکی نیز امکان همکاری وجود دارد و این دو حوزه می‌تواند به عنوان اولویت مورد توجه قرار گیرد.

امینی با بیان اینکه شرکت خانه سازی ایران به عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ساخت بیمارستان است، گفت: در این بخش نیز همکاری با جمعیت هلال احمر کاملاً امکان پذیر است.

دکتر محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: علاوه بر بخش دارو در رابطه با تجهیزات پزشکی مصرفی و غیرمصرفی نیز جای همکاری بین دو مجموعه وجود دارد و با توجه به توانمندی‌های سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با مدیریت بیمارستان آماده همکاری بیشتر با هلال احمر هستیم.

وی مقاوم سازی بیمارستان‌ها در برابر حوادث غیر مترقبه را نیز از دیگر اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی دانست و افزود: در این زمینه نیز امکان تبادل تجربیات و همکاری مشترک با جمعیت هلال احمر فراهم است.

دکتر منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به وجود زمینه‌های مشترک همکاری بین دو مجموعه گفت: در مورد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در رابطه با بهداشت و ایمنی شغلی می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح و هماهنگی بین بخشی اقدامات مناسبی  انجام دهیم و همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: اقدامات و همکاری‌های لازم در رابطه با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در کمیته مشترک دو مجموعه پیگیری خواهد شد. با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای همکاری مشترک اقداماتی را آغاز کرده‌ایم که در این رابطه می‌توانیم با جمعیت هلال احمر نیز همکاری داشته باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: