کد خبر: ۵۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 14
رئیس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی(ره) درواکنش به سریال"درحاشیه":
شفا آنلاین- رئیس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی(ره) در واکنش به سریال"در حاشیه" گفت: متأسفانه تا فردی پزشک نباشد قادر به درک سختی ها و شب بیداری های این قشر زحمتکش نخواهد بود.

دکتر ناصر ابراهیمی دریانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در هر قشری بد و خوب وجود دارد اما اگر در رسانه ملی این مسئله مطرح می شود که پزشکان انسان های پول پرستی اند و به بیمارانشان اعتنا نمی کنند، امر پسندیده ای نیست.

وی ادامه داد: بی تردید قدردانی و تشکر بیمار از زحمات پزشک منجر به دلگرمی این افراد می شود. اما جا دارد زمانی که پزشکان را در چنین سریال هایی این گونه مورد تمسخر قرار می دهند، در کنارش پزشکان دلسوز وزحمتکش مملکت را هم به تصویر بکشند.

‫درحاشیه‬‎ ile ilgili görsel sonucu


فوق تخصص بیماری ها ی کبد و گوارش بیان کرد: متأسفانه برخی ها بر این باورند که همه پزشکان از درآمدهای خیلی بالایی برخوردارند درحالی که واقعیت امر این گونه نیست.

وی افزود: به طور عمده اکثر دانشجویان پزشکی ما بعد از اتمام تحصیل برای ازدواج هیچ پولی در دست ندارند و وقتی اغلب آنها به عنوان پزشک عمومی فعالیتشان را آغاز می کنند، با توجه به آرزوهایشان در دوران ورود به رشته پزشکی و محقق نشدن آنها ؛ناگزیربه  کارهای غیر معمول مانند رانندگی آژانس ومسافرکشی نیز می پردازند که این امر جای بسی تأسف دارد!

ابراهیمی دریانی خاطرنشان کرد: هنگام سفرهایم به کشورهای خارجی و شرکت در کنگره ها شاهد بسیاری از رزیدنت ها و انترن های ایرانی خوبی هستم که به عنوان چهره های درخشان پزشکی مطرح هستند .اما شواهد نشان می دهد ما نتوانسته ایم این مغزها را درکشورنگه داریم واز آنها به نفع جامعه بهره ببریم.

رئیس بخش گوارش بیمارستان امام خمینی(ره) تأکید کرد: ما باید تمهیداتی به ویژه برای پزشکان جوان فراهم کنیم تا با ماندن در این آب و خاک به مردم این مرز و بوم نیز کمک نمایند.

وی با اشاره به این که با افزایش ارزش پزشک، شوق بیشتری برای خدمت به هم وطنان پیدا خواهد شد، به شفا آنلاین گفت: ما در هر قشری خوب و بد داریم، اما این گونه بزرگنمایی وسیاه نمایی درباره پزشکان جای بسی سوال وتاسف دارد!

وی یادآور شد: گاهی اوقات حتی برخی از پزشکان برایشان پیش آمده که با هدف نجات بیمار به مدت 48 ساعت هم نتوانسته اند به خانواده اشان نیز سر بزنند و....پس این دور از انصاف است که همه را با یک چوب بزنیم و بگوییم که همه آنها شهوت پول وبرخی حرفها که از این طرف و آن طرف نیز به گوش می رسد را دارند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: